بازگشت به نوآوری، پارادوکس یا استراتژی ذهنی از دیدگاه مسعود شفقی

آن‌ چه امروز بیش از همیشه مسلم بوده، آن است که اختراعات پاسخ‌ های نوین به مسائل روز دنیا و اصلی‌ترین رکن پیشرفت تکنولوژی و فناوری می‌باشند و این مسئله توجیه تلاش حداکثری تمام کشورها و دولت‌ها در راستای رقابت و دستیابی به اختراعات و فناوری‌های مدرن است.

بازگشت به نوآوری، پارادوکس یا استراتژی ذهنی از دیدگاه مسعود شفقی

 

مهندس مسعود شفقی، مدیراجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) و همچنین برترین مخترع دنیا در سال 2013 در کلاس مهندسی عمران، بعد از سخنرانی خود در مجموعه برنامه های تد با عنوان بازگشت به نوآوری، پارادوکس یا استراتژی ذهنی ، در رابطه با نقش اختراعات در جهش و پیشرفت علم و فناوری ایران گفت: امروزه مخترعان ایرانی در بالاترین درجات و سطوح در دنیا میدرخشند و این مهم با ایجاد بستر های مناسب در راستای فرهنگ پرورش مخترعین در ابعاد فردی و اجتماعی در زمانی که تقریبا دنیا در اواخر دوره ی انقلاب چهارم صنعتی است، میسر میگردد.

مسعود شفقی طی هفت سال گذشته و بیشتر از آن به عنوان یک مسولیت و رسالت اجتماعی و به جهت رشد بیش از پیش جوانان ایران مشغول به پرورش و آموزش مخترعین بوده و با بهره گیری از دیدگاه استراتژیک و آینده پژوهانه، صد ها نفر از مخترعین و استعداد ها را در شکوفایی و درخشش آنها نصرت نموده است.

ایشان همچنین با تالیف چندین کتاب و مقاله، با تلاش در ایجاد بستر سالم آموزش محور و تقویت روح امید جویندگی و پژوهندگی برای مخترعین ایرانی، بخشی از رسالت خود را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نشر کلامی و عملی ما می توانیم، ادا نموده اند.

مهندس مسعود شفقی افزود: امسال در آستانه شروع هشتمین سال فعالیت بنده در حوزه آموزش علمی و فرهنگی نوآوری و اختراعات در ایران، با بهره گیری از تجربه ای هفت ساله و تحلیل درست علوم و مسایل روز دنیا که امروزه شاهد آن هستیم و با در نظر گرفتن نشانه های ورود به انقلاب پنجم صنعتی و زمزمه های تاثیرگذار موضوع متاورس در جهان پیرامون و فرایند های فوق مدرن دنیا بر آن هستم که با آموزش مهارت ها و نوع نگرش خلاق و نوآورانه به جهت توانمند سازی بیش از پیش مخترعان، پرورش آنان را وارد فضایی نوین خروجی محور و ارزش محور کنیم .

شفقی از تجارب سخنرانی های خود در دانشگاه واترلو و دانشگاه مک مستر کشور کانادا و دیدارش با دانشجویان نخبه و بورسیه شده ایرانی در این کشور و نقش مهارت های فنی، مهرات های اجتماعی، سخت کوشی و خودآموزی به عنوان عوامل مهم و تاثیر گذار در رشد و بهبودی افراد نوآور صحبت کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جوانان ایرانی با خودباوری. توسعه فردی و فنی خود میتوانند به موفقیت های بین المللی دست پیدا کنند و پرچم ایران عزیزمان را به اهتزار در بیاورند. ما هم تا آنجایی که بتوانیم حمایت و آموزش را دریغ نخواهیم کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها