گذر قطعه‌ای از فالکون ۹ از کنار ایستگاه فضایی

سازمان فضایی فدرال روسیه اعلام کرده قطعه‌ای از موشک فالکون ۹ از فاصله ۵ کیلومتری ایستگاه فضایی بین المللی عبور کرده اما هیچ مشکلی برای این ایستگاه ایجاد نکرده است.

گذر قطعه‌ای از فالکون ۹ از کنار ایستگاه فضایی

سازمان فضایی فدرال روسیه که با نام کوتاه روسکوسموس  نیز شناخته می‌شود در بیانیه‌ای اعلام کرد که قطعه‌ای از موشک فالکون ۹ ایالات متحده از فاصله بیش از ۵ کیلومتری  ایستگاه فضایی بین المللی گذر کرده اما خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی است.

در این بیانیه آمده است: به گفته کارشناسان روسکوسموس، قطعه‌ای از موشک فالکون ۹ در ساعت ۰۷:۱۸ به وقت مسکو به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک شد و از فاصله حدود ۵ کیلومتری آن عبور کرد اما گفتنی است هیچ خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد نکرده است.

به گزارش روسکوسموس،  آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروفتو فضانوردان روس ایستگاه فضایی بین المللی  و همچنین کارشناسان مرکز کنترل پرواز در TsNIIMash (بخشی از سازمان فضایی فدرال روسیه) در کورولف خارج از مسکو در حال کار برای جدا کردن پروگرس MS-۱۷  و اتصال پروگرس M-UM حامل ماژول پریچال بودند.

گفتنی است روز گذشته روسیه ماژول جدید خود موسوم به "پریچال"(Prichal) را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، "پروگرس" ماژول "پریچال" را امروز ساعت ۱۸:۵۶ به وقت ایران به ایستگاه فضایی تحویل خواهد داد و "پریچال" به طور مستقل به ماژول چند منظوره "نائوکا"(Nauka) متعلق به روسیه متصل خواهد شد.

"پریچال" دومین ماژول روسی خواهد بود که در کمتر از چهار ماه به ایستگاه فضایی می‌رسد. ماژول "نائوکا" در تاریخ ۲۹ ژوئیه به ایستگاه فضایی رسید و سر و صدای زیادی را نیز به پا کرد، چرا که موتورهای پیشران آن پس از اتصال به ایستگاه فضایی به شکلی برنامه‌ریزی نشده روشن شدند که در نتیجه باعث شد ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود ۵۴۰ درجه بچرخد. خوشبختانه در این حادثه هیچ آسیبی به ایستگاه فضایی و خدمه آن وارد نشد، اما مدیران ایستگاه فضایی امیدوارند که ورود "پریچال" بدون حادثه باشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها