وزیر ارتباطات: فضای مجازی تنها محدود به یک پیام رسان نیست

آذری جهرمی گفت: امروز جوانان ایرانی در فناوری حرف هایی در دنیا دارند و شاید به لحاظ کار گروهی مشکل داشته باشیم، ولی تربیت یافتگان دانشگاهی ما در سطح نخبگان دنیا هستند.

وزیر ارتباطات: فضای مجازی تنها محدود به یک پیام رسان نیست

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جشن انقلاب اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه با اشاره به اینکه در گذشته در حوزه فناوری ها جایگاهی نداشتیم و ورود تکنولوژی به کشور با هدف مصرف گرایی انجام می شد، اظهار داشت: امروز جوانان ایرانی در تکنولوژی و فناوری حرف هایی در دنیا دارند و شاید به لحاظ کار گروهی مشکل داشته باشیم، ولی تربیت یافتگان دانشگاهی ما در سطح نخبگان دنیا هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از دستاوردهای بی نظیر بشر را فضای سایبری عنوان کرد و افزود: فضای مجازی فقط یک پیام رسان نیست و ابعاد و عمق آن از چیزی که امروز می بینیم فراتر است و تحلیل اقتصاددانان بزرگ دنیا این است که ما به زودی با انقلاب صنعتی چهارم مواجه هستیم.


جهرمی با بیان اینکه در آینده با مفهوم جدیدی به نام اقتصاد دیجیتال مواجه می شویم، بیان کرد: در آینده با تغییر سبک حکمرانی، زندگی و فرهنگ مواجه می شویم به طوری که جاری شدن تکنولوژی در زندگی بشر تغییرات شگرفی را به وجود می آورد.

وی «بلاکچین» را یکی دیگر از تغییرات شگرفی دانست که در دنیا نیز مطرح است و خاطرنشان کرد: این تکنولوژی مفاهیم حکمرانی را عوض می کند و ارزهای دیجیتال مفاهیم بانکداری و اینترنت اشیا نیز سبک زندگی را تغییر می دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام زیرساخت ها در آینده را وابسته به فضای سایبری دانست و ادامه داد: یکی از راه های برخورد با این تغییرات وادادگی است و باید منتظر باشیم که تکنولوژی بیاید و از مزایا و فرصت های آن استفاده کنیم مانند سال‌ های گذشته که چنین کاری انجام شده است؛ راه دیگر برخورد و مقابله با فضای سایبری است و هر دو این راه ها یک نتیجه دارد که شکست است، این در صورتی است که ما در مقابل این فضا چاره داریم و راه آن هم خلاقیت است .

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مطمئن باشید که انقلاب صنعتی چهارم حتما در دنیا رخ می دهد و اقتصاد دیجیتال بخش عمده ای از اقتصاد دنیا می شود و اگر امروز در این حوزه فعال شویم در دنیا عقب نمی مانیم اما اگر منفعل باشیم حکم به اضمحلال آینده خود دادیم.

جهرمی به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و یادآور شد: کسی که بیشترین مطالبه شبکه ملی را دارد، بیشترین سنگ را در مقابل پیشبرد این کسب و کارها قرار می دهد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها