ساعت هوشمندتان را با عرق بدن خودتان شارژ کنید

محققان سنگاپوری موفق به ساخت یک باتری انعطاف پذیر شدند که می‌تواند با ۲ میلی لیتر عرق بدن، برق موردنیاز برای شارژ شدن گجت‌ های پوشیدنی را فراهم کند.

ساعت هوشمندتان را با عرق بدن خودتان شارژ کنید

این باتری ۰.۸ اینچ مربع اندازه دارد و توسط مهندسان دانشگاه Nanyang در سنگاپور طراحی شده است. این باتری به پارچه‌ای کشسان جاذب عرق متصل شده و می‌توان آن را دور مچ یا بالای بازو بست و علاوه بر این امکان اتصال به ساعت‌های هوشمند را نیز دارد.

باتری انعطاف پذیر دوستدار محیط زیست

این پارچه جاذب عرق بدن را در خودش نگه می‌دارد تا در زمان‌هایی که میزان تعریق کم است هم باتری قابل شارژ باشد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا میزان تعریق بدن هر فرد نه تنها به شرایط بدن فرد و محیط بستگی دارد بلکه به زمان هم وابسته است.

در ساخت این باتری برخلاف باتری‌های معمولی، از مواد شیمیایی و فلزات سنگینی که برای سلامتی مضر هستند و به محیط زیست هم آسیب می‌رسانند، استفاده نشده است.

ساعت هوشمندتان را با عرق بدن خودتان شارژ کنید!

دانشمندان برای سنجیدن پتانسیل دستگاه در ابتدا از اسپری عرق مصنوعی بدن انسان استفاده کردند و دیدند که این دستکاه می‌تواند ۳.۵۷ ولت برق تولید کند.

در مرحله بعد دستگاه روی یک داوطلب آزمایش شد. این فرد دستگاه را به مچ دست خودش بست و ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری کرد. این دستگاه می‌تواند ۴.۲ ولت انرژی تولید کند و خروجی آن نیز ۳.۹ مگاوات است که برای شارژ کردن حسگر‌های دمایی تجاری که در بازار هستند، مناسب است.

ساعت هوشمندتان را با عرق بدن خودتان شارژ کنید!

پوی سی لی، دانمشند مواد دانشگاه فناوری نانیانگ گفت:" این دستگاه نسبت به فناوری‌های مشابه دیگر مقاومت بیشتری دارد و می‌تواند در برابر فشار و عرق تحمل بیشتری داشته باشد و نازک بودن آن نیز مشکلات دستگاه‌های قبلی را نیز حل کرده است.

این باتری موجب کم شدن ضایعات الکتریکی مضر محیط زیست نیز می‌شود. " دانشمندان در حال حاضر در حال بررسی اثر گرمای بدن روی عملکرد این باتری هستند و سایر ترکیبات عرق را نیز مطالعه می‌کنند.

ساعت هوشمندتان را با عرق بدن خودتان شارژ کنید!

گفتنی است که مدتی قبل هم دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، دستگاهی مشابه را ساختند که با قرار گرفتن روی نوک انگشتان می‌توانست تلفن همراه را شارژ کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها