تلاش پژوهشگران آمریکایی برای ابداع مدل رایانه‌ای ساختارهای داخلی قلب انسان

پژوهشگران آمریکایی در بررسی مشترکی سعی دارند یک مدل رایانه‌ای از ساختارهای پیچیده داخل قلب انسان ارائه دهند که به درک بهتر نارسایی قلبی کمک می‌کند.

تلاش پژوهشگران آمریکایی برای ابداع مدل رایانه‌ای ساختارهای داخلی قلب انسان

به گزارش وب‌سایت رسمی "مؤسسه تحقیقات جنوب غربی"، گروهی از پژوهشگران آمریکایی در حال ابداع یک مدل رایانه‌ای از ساختارهای پیچیده قلب انسان هستند که به عنوان بخشی از یک تلاش بزرگتر برای جراحی قلب نجات‌بخش صورت می‌گیرد. این پژوهش، همکاری مشترکی میان پژوهشگران "مؤسسه تحقیقات جنوب غربی"(Southwest Research Institute) آمریکا و "دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو"(UTSA) به شمار می‌رود.

در قلب انسان، شمار زیادی از دسته‌های کوچک عضلانی وجود دارند که "تورتیغه‌های زورقی قلب"(Trabeculae Carneae) نامیده می‌شوند و به رغم اهمیت آنها در آناتومی قلب، عملکرد آنها به خوبی درک نشده است و در بیشتر مدل‌های قلب نادیده گرفته می‌شوند.

با بالا رفتن سن، عضلات قلب می‌توانند سفت شوند، کارآیی قلب را کاهش دهند و به بروز نارسایی قلبی غیر قابل درمان منجر شوند. پژوهشگران با کمک یک دستگاه قوی سی‌تی اسکن، به قلب اجساد پرداخته‌اند تا در مورد یک مداخله جراحی جدید، آگاه شوند.

دکتر "کیث بارتلز"(Keith Bartels)، سرپرست این پژوهش گفت: درک ساختارهای پیچیده تورتیغه‌های زورقی قلب، به روشی قوی‌تر از ام‌آرآی یا سی‌تی‌اسکن‌های استاندارد نیاز دارد. ما از یک دستگاه‌ سی‌تی‌اسکن مبتنی بر اشعه ایکس استفاده کردیم تا تصاویری را از قلب انسان به دست بیاوریم.

دکتر "هایچائو هان"(Hai-Chao Han)، از پژوهشگران این پروژه گفت: تصویر ساختارهای پیچیده داخل قلب، به من کمک خواهد کرد تا یک مدل واقع‌بینانه از تورتیغه‌های زورقی قلب ارائه دهیم که بر اساس مدل پیشین من برای بطن چپ ساخته شده است.

وی افزود: این همکاری، نخستین گام برای ارائه یک روش جدید جراحی خواهد بود. این مدل رایانه‌ای، به درک عمیق‌تر تورتیغه‌های زورقی قلب کمک خواهد کرد.

"بارتلز" گفت: من امیدوارم که این پژوهش‌ نهایتا بتواند کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشد و حتی در بلندمدت، جان مردم را نجات دهد. نارسایی قلبی، یک مشکل اساسی است که بر زندگی میلیون‌ها نفر اثر می‌گذارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها