واتساپ از خرابکاری های نرم افزار جاسوسی پگاسوس پرده برداری کرد

نرم افزار‌های جاسوسی NSO با هدف حمله به متحدان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفت.

واتساپ از خرابکاری های نرم افزار جاسوسی پگاسوس پرده برداری کرد

گروه NSO استفاده از نرم افزار‌های جاسوسی خود را برای به خطر انداختن تلفن‌های بسیاری از سیاستمداران انکار کرده است، اما واتساپ داستان دیگری را تعریف می‌کند. ویل کاتکارت، مدیر عامل این برنامه مجازی، در مصاحبه‌ای با گاردین اظهار کرد: دولت‌ها از نرم افزار NSO Pegasus برای حمله به مقامات ارشد دولت، در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹، از جمله مقامات عالی رتبه امنیت ملی که متحدان آمریکایی بودند، استفاده کرده‌اند.

این نقض‌ها بخشی از یک کمپین بزرگتر بود که طی دو هفته، اطلاعات ۱۴۰۰ کاربر واتساپ را به خطر انداخت و موجب تشکیل یک پرونده قضایی شد. همچنین در مورد NSO یافته‌هایی به دست آمده، که نشان می‌دهد حمله سال ۲۰۱۹ به WhatsApp که باعث هک شدن اطلاعات زنان شد، صحت دارد.

رد کردن ادعای هک واتساپ توسط نرم افزار جاسوسی NSO

نرم افزار جاسوسی NSO مستقیماً کاتکارت را به چالش کشید و از وی پرسید که آیا واتساپ گزینه‌های دیگری برای ابزار‌های خود که به کمک نرم افزار‌های رمزگذاری شده باعث می‌شود کودکان، تروریست‌ها و جنایتکاران شناخته شوند را دارد؟

کاتکارت، با اشاره به وجود 1400 نفر شاهد احتمالی پاسخ داد: این نرم افزار جاسوسی اهداف بسیار زیادی داشته است .شایان ذکر است واقعیت هرچه باشد، به راحتی می‌توان گفت واتساپ به زودی از دادخواست خود (یا جنگ لفظی) طفره نخواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها