ویژگی دارک مود به طور پیش فرض در ویندوز ۱۱ فعال است

مایکروسافت تأیید کرد که قصد دارد حالت تاریک را در تمام SKU‌ های تجاری ویندوز ۱۱ فعال کند تا از چشم کاربرانی که ساعت‌ های طولانی به صفحه نمایش خیره می‌شوند، محافظت شود.

ویژگی دارک مود به طور پیش فرض در ویندوز ۱۱ فعال است

شرکت‌های فناوری در موبایل و دسک تاپ ویژگی دارک مود را برای کاربران فعال کردند و اکنون مایکروسافت می‌خواهد به طور پیش فرض این ویژگی را در ویندوز ۱۱ فعال کند. به گفته مقامات مایکروسافت، برخی SKU‌های ویندوز ۱۱ اکنون به صورت پیش فرض با حالت تاریک عرضه می‌شوند، اما کاربران می‌توانند به حالت روشن تغییر وضعیت دهند. وقتی کاربر دستگاه جدیدی را راه اندازی یا ویندوز جدید را نصب می‌کند، حالت تاریک ویندوز ۱۱ به طور خودکار فعال می‌شود

هدف از ارائه ویژگی دارک مود

چون کاربران زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه‌های روشن می‌کند، مایکروسافت دارک مود را به طور پیش فرض برای محافظت از چشم کاربران فعال می‌کند. ملیسا گرانت، مدیر Windows Enterprise Marketing گفت:" ما زمان زیادی را صرف نگاه کردن به صفحات پر نور هستیم و با این تصمیم مایکروسافت می‌توان کمی به چشم‌ها استراحت داد. البته ویژگی لایت مود هم ارائه می‌شود که کاربران می‌توانند از این قابلیت هم استفاده کنند. "

مایکروسافت اعلام کرد نسخه‌های مصرفی ویندوز ۱۱ به صورت پیش فرض با حالت لایت مود در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. ویندوز ۱۰ هم اکنون هوم ادیشن را همراه با لایت مود به کاربران عرضه می‌کند و نسخه پرو این ویندوز از دارک مود بهره می‌برد. در حال حاضر نسخه‌های تجاری و آموزشی SKU هم با ویژگی لایت مود به دست کاربران می‌ رسد.

براساس برنامه ریزی مایکروسافت، ویندوز ۱۱ در مدل‌های تجاری و آموزشی با ویژگی حالت تاریک و در نسخه‌های هوم و پرو با قابلیت دارک مود عرضه می‌شود. این سیستم عامل قابلیت‌های شخصی سازی هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین مایکروسافت در حال آزمایش شش موضوع و چندین تصویر زمینه برای ویندوز ۱۱ است.

گفتنی است که انتظار می‌رود ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر وارد بازار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها