تولید رنگ‌های کامپوزیت آبگریز با استفاده از فناوری نانو

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما توانستیم رنگ‌های فوق آبگریز را با استفاده از افزودنی‌های نانوساختار تولید کنیم.

تولید رنگ‌های کامپوزیت آبگریز با استفاده از فناوری نانو

حسین نجف خانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شریف در گفت‌وگویی در خصوص تولید رنگ‌های آبگریز اظهار کرد: شرکت ما به عنوان اولین شرکت تولیدکننده رنگ‌های نانو کامپوزیت آبگریز (حلال در آب) مخصوص چوب در داخل کشور با استفاده از فناوری نانو است. با توجه به آسیب پذیر بودن چوب در برابر شرایط جوی آب و هوا استفاده از این نوع رنگ‌ها سبب مقاوم شدن چوب و جلوگیری از ترک و فرسایش آن در طولانی مدت خواهد شد.

او افزود: رنگ‌های نانو کامپوزیت آبگریز به صورت مایعی کدر رنگ است که بعد از اعمال بر روی چوب شفاف می‌شود و دارای طیف رنگ‌های مختلفی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: آبگریز بودن رنگ‌های نانو کامپوزیت مخصوص چوب، نه تنها سبب دوام و ماندگاری چوب می‌شود بلکه به دلیل جلوگیری از نفوذ آب به داخل بافت چوب، مانع بروز قارچ و جلبک می‌شود.

نجف خانی بیان کرد: هرچند این محصول تنها نمونه تولید شده در داخل کشور است، اما نمونه‌های خارجی آن از کشور‌های فنلاند، آلمان، ایتالیا کانادا و ترکیه بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود. طبق آمار سالانه ۷ تا ۱۰ میلیون دلار برای واردات این نوع رنگ‌ها هزینه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: محصول ما حتی از لحاظ قیمت هم با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه است، در واقع قیمت ما ۵۰ درصد کمتر از نمونه‌های خارجی است.

او یادآوری کرد: اگرچه به تولید انبوه رسیده‌ایم اما صادراتی در این زمینه نداشته ایم، به همین منظور نمونه‌هایی از محصولمان را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای راه پیدا کردن به بازار صادراتی ارسال کرده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها