کاربران فیسبوک در بیش از 80 کشور توسط کلاهبرداران مورد حمله قرار گرفتند

به گفته این شرکت اطلاعاتی، کلاهبرداران از آرم های رسمی فیسبوک استفاده کرده‌اند.

کاربران فیسبوک در بیش از 80 کشور توسط کلاهبرداران مورد حمله قرار گرفتند

کاربران فیسبوک در بیش از 80 کشور توسط کلاهبرداران مورد حمله قرار گرفتند.

به گفته این شرکت اطلاعاتی، کلاهبرداران از آرم های رسمی فیس بوک استفاده کرده و نام لینک های کوتاه شده را با نام های واقعی شباهت دادند.

Group-IB ، یک تهدید جهانی و یک شرکت اطلاعاتی سایبری، یک کمپین کلاهبرداری گسترده را هدف قرار داده است که کاربران پیام رسان فیس بوک را در سراسر جهان هدف قرار داده است.

کاربران فیسبوک در بیش از 80 کشور توسط کلاهبرداران مورد حمله قرار گرفتند

این شرکت در گزارشی اعلام کرد: تحلیلگران گروه دیجیتال (DRP) Group-IB شواهدی را اثبات کرده اند که نشان می دهد کاربران بیش از 80 کشور در اروپا، آسیا، منطقه MEA، آمریکای شمالی و جنوبی تحت حمله قرار گرفته اند. این شرکت گفت: "با توزیع تبلیغاتی که ظاهراً فیس بوک مسنجر آپدیت شده است، اطلاعات ورود کاربران را جمع آوری می کردند."

این شرکت اطلاعات سایبری حدود 1000 حساب جعلی فیس بوک را کشف کرده است که لینک هایی به نسخه ادعا شده آپدیت شده فیس بوک مسنجر توزیع می کنند. سپس کاربرانی که لینک را دنبال می کنند، به یک وب سایت جعلی پیام رسان فیس بوک با یک فرم لاگین هدایت می شوند، که از طریق آن مجرمان اینترنتی اطلاعات کاربران را جمع می کنند.

به گفته این شرکت اطلاعاتی، کلاهبرداران از آرم های رسمی فیس بوک استفاده کرده و نام لینک های کوتاه شده را با نام های واقعی شباهت دادند. Group-IB گفت که غول رسانه های اجتماعی هیچ ارتباطی با این طرح ندارند.
این شرکت خاطر نشان کرد: مقیاس کلاهبرداری طی چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است. به گزارش اسپوتنیک، از آوریل، تیم تحقیقاتی 5600 در پست فیس بوک را پیدا کرد که کاربران را به نصب جعلی "آخرین آپدیت مسنجر" دعوت می کند.

تحلیلگران DRP گروه-IB تبلیغات کلاهبرداری را رصد کردند که حداقل در 84 کشور جهان از جمله کانادا، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سنگاپور، مالزی و آفریقای جنوبی مورد هدف قرار گرفته اند.

به گفته این شرکت، کاربرانی که قربانی این طرح شده اند اطلاعات شخصی خود را لو می دهند و حساب آنها دزدیده می شود.

"کلاهبرداران، به نوبه خود، احتمالاً از اکانت به خطر افتاده استفاده می کنند تا از قربانی باج گیری کنند، و آنها را به پرداخت پول برای بازیابی دسترسی به اکانت خود تحت فشار قرار می دهند.

منبع: طلا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها