ارسال میلیون‌ها اسپرم به کره ماه برای مقابله با انقراض زمینی‌ها

دانشمندان پیشنهاد ایجاد یک «بیمه نامه مدرن جهانی» با ساخت خزانه‌ای مملو از ۶/۷ میلیون نمونه اسپرم بر روی کره ماه را مطرح کرده‌اند.

ارسال میلیون‌ها اسپرم به کره ماه برای مقابله با انقراض زمینی‌ها

خزانه اسپرم، دربرگیرنده نمونه ی اسپرم و تخمک ۶/۷ میلیون گونه ی زمینی خواهد بود که طی چندین پرواز به کره ماه ارسال خواهند شد. سپس این نمونه ها را درون خزانه ای در زیر سطح کره ماه، در داخل یکی از چاله های آن انبار می کنند تا در آنجا محفوظ بمانند.

ارسال میلیون‌ها اسپرم به کره ماه برای مقابله با انقراض زمینی‌ها

این خزانه به لحاظ فکری که در پشت آن وجود دارد چیزی شبیه به خزانه جهانی بذر سوالبارد در نروژ خواهد بود که در حال حاضر بیشتر از یک میلیون نمونه بذر از تقریباً تمامی کشورهای دنیا را در خود جای داده است.

گروهی متشکل از ۶ محقق دانشگاه آریزونای آمریکا این ایده را مطرح کرده اند. به گفته ی آن ها این طرح جلوی انقراض نوع بشر را خواهد گرفت.

به گقته ی این محققان، ساخت این خزانه در کره ماه می تواند کمک کند در صورت وقوع یک فاجعه ی مصیبت بار مانند شیوع یک همه گیری مرگبار، فوران یک اَبَر آتشفشان، درگرفتن یک جنگ بزرگ هسته ای، قحطی گسترده یا برخورد شهاب سنگ، کره زمین بار دیگر مملوء از سکنه شود.

محققان دانشگاه آریزونا می گویند سیاره ما ذاتاً محیط بی ثباتی دارد و با وجود ساخت چنین مخزنی بر روی کره زمین، کماکان خطر نابودی نمونه ها در یک فاجعه ی عظیم وجود دارد.

این ایده شاید برگرفته از داستان های علمی تخیلی به نظر برسد، اما طبق محاسبات دانشمندانی که آن را مطرح کرده اند، ارسال نمونه ی اسپرم، تخمک، هاگ و بذر ۶/۷ میلیون گونه ی زمینی به محیط نسبتاً امن کره ماه احتمالاً عملیاتی شدنی است.

به گفته ی این محققان، خزانه ی مذکور طی ۲۵۰ پرواز به ماه از نمونه ها پر خواهد شد. ساخت ایستگاه فضایی بین المللی طی ۴۰ پرواز انجام شد.

برای جلوگیری از منجمد شدن نمونه ها یا ترکیب شدن آن ها با یکدیگر در دمای زیر صفر زیر سطح کره ماه، دانشمندان پیشنهاد تأمین انرژی خزانه با استفاده از صفحات خورشیدی را مطرح کرده اند.

این دانشمندان می گویند چنین پروژه هایی بشر را به ایجاد تمدن در فضا و آینده ی نه چندان دوری نزدیک تر می سازند که در آن بشر پایگاه هایی در ماه و مریخ خواهد داشت.

محققان دانشگاه آریزونا معتقدند گرچه پروژه هایی که اجرای آن ها نیازمند به کارگیری رشته های مختلف علمی است، به دلیل پیچیدگی با دشواری هایی همراه اند اما همین پیچیدگی آن ها را جذاب می سازد.

منبع: روزیاتو

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ياسر
    0

    ما تو چه فکری هستیم و آنها در چه فکری

    نظرات شما -
    • منوچهر
      0

      خیلی از همین دانشمندان باعث شدن کره زمین به فساد و جنگ و خونریزی تبدیل بشه حالا که زمین را به گند کشاندین کرات دیگه هم برین و اونجا را خالی از مفسده نذارید.

    • مریخی
      0

      منوچهر جان میشه محترما دری وری نگی

  • امیر حسین
    0

    حالا ما رو زمین چه غلطی کردیم که میخوایم اون بالا بکنیم؟؟!!

  • تقی
    0

    به ملانیا بگین بیاد نمونه منم ببره ، سقط میشیم هاااا

  • مریخی
    0

    فکری به حال ملت ما هم بکنن چون با این کرونا و درایت مسئواین!!! نسل ملت تا یکی دوسال آینده منقرض خواهد شد

  • گل آقا
    0

    اسپرم احمدی یادتون نره! جهانی بدون تبیض و نا برابری‌ اسمشم یزارین کره احمدی و جولی؟ آدم و حوا

  • رضا
    0

    این دانشمندای فضایی امریکا هم رد دادن

  • رضا
    0

    ب جای این همه زحمت میتونید ی پیشنهاد دیکه ای بدید که نصل بشر تو همین زمین نابود نشه مثلا پیشنهاد بدیدهیچ کشوری نباید سلاح های کشتار جمعی داششته باشه اولم از خودتون شروع کنید .

  • کاربر ناشناس
    0

    اینجارا به گند کشیدن میخوان اونجا راهم خرابه کنن

  • کاربر ناشناس
    0

    اینا فک کردن از خدا بیشتر می دونن تازه فک کن زمین منقرض شده کی این نمونه ها را به بچه تبدیل می کنه و حالا فک کن بچه شدن کی شیرشون میده بزرگشون می کنه طبق پیش بینی این دانش مندان ما که دیگه نیستیم تازه اگر نسل بشر منقرض بشه بعد کی این بچه ها را از ماه میاره، رو زمین وای اینا چه فکرایی می کنن

    نظرات شما -
    • م
      0

      رباط های هوشمند

  • داریوش
    0

    اینا برای این کار اول یه چیزی میزنند بعد باهم میرن فضاخخخ

  • آرش
    0

    اگر زمین در اثر همه گیری مرگباری که با ویروس های مهندسی ژنتیکی شده شما یا جنگ هسته ایی یا قحطی و بلایای طبیعی مثل گرمایش جهانی دچار موج هولناک و عظیمی از مرگ و میر بشه اون وقت بسیاری از زیر ساخت های فضایی هم عملا بلا استفاده میمونن شما با کدام امکانات میخواهید نمونه های به کره ماه رفته را به زمین برگردانید ؟ در ضمن سطح نسبتا امن ماه ؟؟؟؟ ماه به دلیل نداشتن اتمسفر در معرض تابش پرتوهای مرگبار کیهانی هست که تششعات آن به گودال درون سطحش هم میرسد نمونه ها حتی درون گودال های ماه عملا از دست میروند !!!!!!!

  • ناشناس
    0

    فقط تورا خدا دقت کنید ایرانی توش نباشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها