یک سیارک با بزرگی یک نهنگ از بیخ گوش زمین گذشت!

سیارک «2017 VL2» در 18 آبان سال جاری در حالی از نزدیکی زمین رد شد که اگر به کره خاکی ما برخورد می کرد، با اندازه ای در حد یک نهنگ می توانست فاجعه ای عظیم به بار آورد.

یک سیارک با بزرگی یک نهنگ از بیخ گوش زمین گذشت!

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، اما مسئله نگران کننده تر این بود که ناسا یک روز پس از نزدیک ترین فاصله این سیارک با زمین موفق به کشف آن شد.

این جسم آسمانی برای اولین بار توسط رصدخانه «مائونا لوآ» در هاوایی در ساعت 02:54 روز 20 آبان ماه مشاهده شد در حالی که از ساعت 01:20 روز 19 آبان ماه نزدیک ترین فاصله اش با زمین را رد کرده بود و در حال دور شدن از کره خاکی ما بود.

2017 VL2 در دسته سیارک های آپولو با سایز 16 تا 32 متر قطر دسته بندی می شود. این جسم آسمانی با سرعت 9 کیلومتر در ساعت از فاصله 117،480 کیلومتری زمین یعنی معادل یک سوم فاصله ماه تا زمین عبور کرد و در صورت برخورد می توانست به اندازه شهر نیویورک خرابی به بار آورد. در این صورت هر موجود زنده ای که در فاصله 6 کیلومتری از محل برخورد قرار داشت را به کام مرگ می کشاند.

از نظر تئوری تمامی سیارک هایی که نزدیک زمین هستند و اندازه قطرشان بیش از 100 متر است و فاصله ای 7.4 میلیون کیلومتری با زمین دارند، احتمال برخورد با کره خاکی ما را دارند. 2017 VL2 اولین سیارکی نیست که با فاصله ای کمتر از فاصله ماه تا زمین عبور کرده. در واقع پیش از این 47 سیارک دیگر نیز از نزدیکی ما عبور کرده اند..

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها