هیچ کدام از تست‌های تشخیص بالینی کرونا ایده‌آل نیست

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر هیچ کدام از تست‌های تشخیص بالینی بیماری کرونا ایده‌آل نبوده و هرکدام دارای درصد خطا است.

هیچ کدام از تست‌های تشخیص بالینی کرونا ایده‌آل نیست

سیامک سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با اشاره به درستی تست‌های تشخیص بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر با بررسی روش های مختلف به این نتیجه دست یافتیم که تست های سلولوژی به جز در موارد سرواپیدمیولوژی، مورد تائید وزارات بهداشت نیست و بهترین روش تشخیص بیماری کرونا تست های PCR است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که در حال حاضر هیچ کدام از تست های تشخیص بالینی بیماری کرونا ایده ال نبوده و هرکدام دارای یک درصد خطایی است.

سمیعی با اشاره به لزوم نظارت معاونت درمان دانشگاه ها بر همکاری استارتاپ‌ها، بیان کرد: ما به مدیران این حوزه پیشنهاداتی در زمینه ضوابط نمونه گیری خارج از بیمارستان ها توسط آزمایشگاه های سراسر کشور داده شده است.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر تست های سرولوژی برای تشخیص بیماری کرونا مستلزم در دسترس قرار گرفتن کیت های معتبر است که باید تاییدیه استفاده از سازمان غذا و دارو را داشته باشد.

او گفت: یکی از پیشنهادات ما این است که تعیین و ابلاغ ضوابط نمونه گیری خارج از آزمایشگاه ها باید با نظارت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود. همکاری استارتاپ‌ها برای تولید کیت های تشخیصی و فعالیت آزمایشگاه ها همگی تحت نظارت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باید باشد.

سمیعی یاد آوری کرد: سازمان جهانی بهداشت استفاده از کیت های تشخیصی رپید تست را برای تشخیص بیماری کرونا در افراد توصیه نمی‌کند و علت آن این است که افراد حامل ویروس در سیر عفونت می توانند نتایج مثبت و منفی آنتی بادی به همراه داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها