مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا:

80درصد سرمایه شرکت را نیروی انسانی آن تشکیل می‌دهد / در حال ایجاد ساختاری برای حمایت از شرکت‌های نوپا و کوچک هستیم

مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا تاکید کرد: شرکت های زیادی به عنوان استارتاپ در این صنعت وجود دارند که گاها نادیده گرفته شده و بخاطر مشکلات ساده از چرخه خارج می شوند.

80درصد سرمایه شرکت را نیروی انسانی آن تشکیل می‌دهد / در حال ایجاد ساختاری برای حمایت از شرکت‌های نوپا و کوچک هستیم

مهندس فریبرز نژاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار خبر فوری با بیان اینکه شرکت صنایع ارتباطی آوا در حال ایجاد ساختاری برای حمایت از شرکت های نوپا و کوچک است گفت: با این کار ما نیز منتفع می‌شویم و آن شرکت ها هم می‌توانند کار و ایده جدیدی ارائه داده و حلقه فناوری و تولید داخل را روز به روز قوی تر کنیم.


*80درصد سرمایه شرکت را نیروی انسانی آن تشکیل می دهند


وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در هر مجموعه ای تاکید کرد: 80درصد سرمایه شرکت ما را نیروی انسانی آن تشکیل می دهد، تا جایی که بتوانیم سعی می کنیم و برنامه ریزی هایی نیز انجام داده ایم تا فارغ التحصیلان را بر اساس رزومه هایی که از آن ها جمع آوری کردیم جذب کنیم، در واقع جذب نخبگان از برنامه های مهم شرکت محسوب می شود که در این راستا گام برمی داریم .


* انگیزه نیروهایی که جذب شرکت های خارجی می شود چیست؟

وی با بیان اینکه تنها انگیزه نیروهایی که جذب شرکت های خارجی می شود مباحث مالی نبوده بلکه امنیت شغلی است اظهار کرد: نیروهای با استعداد می توانند با جذب در شرکت هایی مثل صنایع ارتباطی آوا خود را ثابت کنند و این یکی از مهم ترین انگیزه هایی است که نیروهای جوان می خواهند از آن بهره برده و خود را به کشورشان ثابت کنند.


*بازار باید به سمت استفاده از تولید داخل در همه عرصه ها گرایش یابد

دادگر در بخشی از سخنان خود تحریک تقاضا، توجه و اهمیت دادن به تولیدات داخلی را مهم ترین درخواست این مجموعه و شرکت هایی این چنینی از مقام معظم رهبری ،تصمیم گیران و همچنین وزیر ICT عنوان کرده و افزود: بازار باید به سمت استفاده از تولید داخل در همه عرصه ها گرایش یابد و این موضوع نیاز به حمایت دارد .

*می توانیم یکی از برندهای مطرح و شناخته شده دنیا در صنعت مخابرات باشیم

مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوابا بیان اینکه این شرکت با تولیداتی که دارد پله های ترقی را به سمت برندهای معتبر طی می کند گفت: اگر با همین روش ادامه دهیم و از حمایت های دولتی نیز برای اثبات خودمان در عرصه بین الملل بهره مند باشیم می توانیم به یکی از برندهای مطرح و شناخته شده دنیا در این صنعت تبدیل شویم.
وی با اشاره به حضور در نمایشگاه تلکام ITUبوسان کره جنوبی و با بیان اینکه شرکت صنایع ارتباطی آوا به عنوان شرکت فناور،تولید داخلی خود را در این نمایشگاه ارائه کرد افزود: برای بعضی کشورها عجیب بود که ایران در بخشی از کر و هسته اصلی مخابرات دارای فناوری تولید داخل است.

وی همچنین حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نمایشگاه را نقطه قوت آن دانسته و گفت: این موضوع منجر به افزایش اعتماد به نفس برای بخش خصوصی حاضر در نمایشگاه بود ومهندس جهرمی در فروم های تخصصی شرکت کرده و نقطه نظرات بسیار مفیدی نیز ارائه دادند.

*شرکت های فناور در کشورمان در حال رشد و توسعه هستند

دادگر با بیان اینکه یکی از تبعات مثبت حضور ما در نمایشگاه، اثبات این موضوع به جهانیان بود که شرکت های فناور در کشورمان در حال رشد و توسعه هستند گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های مهم شرکت، بحث صادرات است با مذاکراتی که با وزرای کشورهای آفریقای جنوبی، زیمباوه و ویتنام داشتیم مباحثی نیز در این زمینه مطرح شد.

وی اضافه کرد: آن ها از ما خواستند که برای امضای تفاهم نامه فی مابین کشورشان با ایران، ما نیز پیگیری های لازم را انجام دهیم تا پیرو آن تفاهم نامه بتوانیم انتقال دانش و تکنولوژی را آغاز کرده و کار اجرایی در این صنعت را شروع کنیم.

دادگر در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه موضوع صادرات از جمله برنامه های شرکت محسوب می شود عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف در نمایشگاههای مرتبط و از جمله سبیت آلمان، نمایشگاه باکو تلکام و دیگر نمایشگاهها حضور خواهیم یافت.

*صادرات از برنامه های مهم ما محسوب می شود


وی با اشاره به اینکه صنایع ارتباطی آوا کار خود را با سوئیچ های مخابراتی نسل جدید IPآغاز کرد افزود: در چهار سال گذشته پروژه NGN یا شبکه های نسل جدید را شروع کردیم ودر حال نصب و راه اندازی در شبکه های مخابراتی هستیم، همچنین پروژه IMSرا آغاز کردیم و امیدواریم سهمی که از بازار داخلی به دست می آوریم را توسعه داده و وارد بحث صادرات شویم که از برنامه های مهم ما محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا همچنین اظهار کرد: در راستای رسیدن به اهداف مورد نظرمان در ذیل مجموعه مرکزآموزش و پژوهش شرکت ، واحدی با عنوان دفتر مطالعات آینده را تشکیل دادیم که پروژه های مهمی نیز در این واحد در دست بررسی است، در عین حال چند محصول و کار پژوهشی در آن به اتمام رسیده که بر اساس طرح تجاری که داریم به آن ها خواهیم پرداخت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه تلکام و حضور شرکت در این نمایشگاه که از 24تا27مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود گفت: در این نمایشگاه مطابق سال های گذشته شرکت می کنیم و محصولات و تولیداتمان را عرضه کرده و از نقطه نظرات بازدید کنندگان عمومی و تخصصی بهره خواهیم برد.


*مسیر سختی را برای تبدیل شدن به یک شرکت فناور پشت سرگذاشتیم

دادگر با تاکید بر اینکه مسیر سختی را برای تبدیل شدن به یک شرکت فناور پشت سرگذاشتیم گفت: به تازگی به مجموعه آوا پیوستم و با بررسی گذشته آوا افتخار می کنم که در چنین شرکتی مدیریت می کنم؛شرکت صنایع ارتباطی آوا به سختی به این موقعیت رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: مسیر اقتصاد مقاومتی و برنامه های که برای رسیدن به این امر تدوین شده ما را به سمت اهدافمان در زمینه تولیدات ارزشمند داخلی هدایت می کند و امیدوارم با کمک خداوند در این مسیر به خوبی حرکتمان را ادامه داده و غرور و افتخار ملی را برای کشورمان به همراه بیاوریم.

35

حجم ویدیو: 21.40M | مدت زمان ویدیو: 00:12:07 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها