روایت فیروز نادری از آخرین لحظات ماموریت کاسینی

فیروز نادری محقق ایرانی

روایت فیروز نادری از آخرین لحظات ماموریت کاسینی

فیروز نادری در صفحه شخصی خود نوشت: زمانی که بدن ما با تهدید مواجه می‌شود سیستم ایمنی بدن به مقابله با آن می‌پردازد تا اثر آن را خنثی کند و ما نیز فضاپیماها را بر همین اساس می‌سازیم.

در سامانه فضاپیماها ما یک سیستم حفاظت در برابر خطا تعبیه می‌کنیم که زمانی که اتفاق ناخوشایندی رخ دهد یا خطا بوجود بیاید، اقدامات لازم برای مقابله با آن را انجام دهد.

زمانی که کاسینی شیرجه نهایی خود را به سمت زحل آغاز کرد پیش‌بینی شد که این فضاپیما در برخورد با جو زحل تعادل خود را از دست داده و سیگنال‌های آن قبل از نابودی کامل با زمین قطع می‌شود.

اما مهندسان طراح سامانه حفاظت از خطای کاسینی (یا همان سیستم ایمنی) دست به کار شدند و تلاش کردند با وجود لرزش‌های شدید فضاپیما، هدایت آن را تا لحظه آخر به دست بگیرند.

آنها به فضاپیما دستور دادند تا پیشران خود را فعال کند و با حفظ جهت آنتن فضاپیما به سمت زمین تا آخرین لحظه یکی شدن کاسینی با جو زحل، آخرین بیت‌های داده را از این فضاپیما دریافت کردند، یک پایان بی‌نظیر!

روایت فیروز نادری از آخرین لحظات ماموریت کاسینی

به گزارش خبر فوری نادری از سال ۱۹۹۶ مدیر برنامه منشاء حیات ناسا بود. وی در سال ۱۹۷۶ به آزمایشگاه پیشرانش جت پیوست و به عنوان مدیر آزمایش‌های پروازی علوم فضا و مدیر طرح تفرق‌سنج (Scatterometer) ناسا به کار پرداخت. علاوه بر این‌ها وی در مرکز مدیریت ناسا، سرپرستی برنامه فناوری ارتباطات پیشرفته ماهواره‌ای را بر عهده داشت و در آزمایشگاه پیشرانش جت نیز مدیر برنامه ماهواره‌های متحرک بود. وی از سال ۲۰۰۰ نیز مدیریت برنامه تازه تأسیس برنامه مریخ را بر عهده گرفت.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها