ناسا از طریق «لیزر» با فضانوردان مریخ ارتباط برقرار می‌کند

ناسا در تازه‌ترین اقدام تصمیم گرفته استفاده از لیزر را جایگزین امواج رادیویی کند تا سرعت ارسال پیام میان آژانس فضایی و فضانوردان به بیش از ۱۰ برابر افزایش یابد.

ناسا از طریق «لیزر» با فضانوردان مریخ ارتباط برقرار می‌کند

ناسا در تازه‌ ترین اقدام خود تصمیم گرفته لیزر را جایگزین امواج رادیویی کند.

تا به امروز برای برقراری ارتباط با فضانوردان در جریان سفرهای فضایی به طور عمده از امواج رادیویی استفاده شده است، اما سرعت حرکت این امواج پایین بوده و پاسخگوی سفرهای فضایی طولانی مدت به نقاط دوردست نیست و همین موضوع دلیل تغییر رویکرد ناسا است.

این فناوری جدید پیش از این برای ایجاد ارتباطات بهتر در فضای عمیق به تأخیر افتاده بود؛ با توجه به مأموریت بعدی ناسا برای سفر به مریخ درسال ۲۰۳۰، نحوه ارتباط آژانس فضایی با فضانوردان خود در حال حاضر دستخوش پیشرفت بزرگی است.

ناسا که اکثراً از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط بین فضا و زمین استفاده می‌کرد، اکنون به دنبال استفاده از لیزرها است.

طی چندین دهه، ناسا از امواج رادیویی برای ارسال پیام بین فضانوردان در فضا و خدمه در زمین استفاده کرده است؛ با این حا ل، با وجود مأموریت قریب الوقوع مریخ باید شرایط ارتباط بهتر و باکیفیت‌تر میان آژانس و فضانوردان مهیا شود.

به عنوان پرتوهای دارای چراغ مادون قرمز، لیزرها بسیار قدرتمند هستند؛ آنها می‌توانند مسافت‌های بیشتری را در فضا با قدرت بسیار قو‌ی‌‌تر از امواج رادیویی طی کنند.

سوزان، مدیر برنامه جدید ناسا گفت: لیزرها می‌توانند سرعت داده فضانوردان از مریخ را حدود ۱۰ برابر آنچه از رادیو دریافت می‌شود، افزایش دهند.

منبع: interesting engineering

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها