معرفی اولین خودروی خورشیدی که به صورت انبوه در دنیا تولید می شود

به تازگی شرکت خودروسازی آلمانی سونوموتورز از نمونه اولیه خودروی الکتریکی و خورشیدی خود پرده داری کرد. این خودرو سیون نام دارد، اولین مدل تولیدی منتسب به سری ماشین های خورشیدی در جهان است.

معرفی اولین خودروی خورشیدی که به صورت انبوه در دنیا تولید می شود

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، ۳۳۰ سلول خورشیدی که بر روی بدنه سیون نصب شده است، این توانایی را دارد که برق کافی برای پیمودن یک مسیر روزانه و تقریبی ۱۸ مایلی (حدود 28.5 کیلومتری) را تامین کند.

با توجه به تعریف خودروی خورشیدی که به خودرویی گفته می شود که انرژی قابل ملاحظه ای را از خورشید کسب کند، بنابراین از لحاظ فنی سیون یک خودروی خورشیدی کامل نیست، اما با اطمینان می توان گفت که این خودرو نیمی از مسیر را طی کرده و به زودی می تواند عنوان یک خودروی خورشیدی کامل را از آن خود کند.
داستان طراحی و ساخت این خودرو توسط سه کارآفرین جوان آلمانی از شهر مونیخ آغاز می شود. این سه جوان علاقمند بودند که تغییراتی را در جهت تحرک پایدار در یک وسیله نقلیه مستقل از نفت به وجود آورده و نتایج آن را ببینند.

هدف این کمپین افزایش بودجه مورد نیاز برای ساخت نمونه های اولیه از نظریه سه جوان آلمانی، نشان دادن و تست این نمونه های اولیه عنوان شد. در حقیقت در دسترس بودن وسایل نقلیه الکتریکی با قیمت مناسب برای تمامی اقشار جامعه هدف اصلی بود که به راه اندازی شرکت سونوموتورز و دریافت کمک به این شرکت از طریق سایت ایندی گوگو کمک کرد.

کمپینی که از طریق سایت ایندی گوگو خلق شد، در یک اقدام موفق آمیز و بزرگ توانست بیش از ۶۰ هزار یورو به سونوموتورز کمک کرده و تقریبا ۱۱۰۰ نفر نیز برای پیش سفارش این خودرو ثبت نام کند.
در ابتدا سونوموتورز اعلام کرد که سیون در دو مدل عرضه خواهد شد: یک مدل شهری با قیمت ۱۲ هزار یورو به همراه یک باتری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی با برد واقعی ۵۰ تا ۶۰ مایل و یک مدل قدرتمند تر با قیمت ۱۶ هزار یورو به همراه یک باتری ۳۰ کیلووات ساعتی با برد واقعی در محدوده بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ مایل.

انتظار می رود که با توجه به تغییرات نرخ دلار نسبت به یورو قیمت این خودرو تا سال ۲۰۱۹ یعنی زمان عرضه عمومی آن در حدود ۲۳ هزار دلار باشد. بد نیست بدانید که تست های مرتبط با سیون در تابستان آینده در ایالات متحده امریکا انجام خواهد شد.

به عبارت دیگر این خودرو درست شبیه یک نیروگاه سیار با توان خروجی ۲.۷ کیلو وات عمل می کند. از دیگر ویژگی های قابل توجهی که می توان به آن اشاره کرد، سیستم تصفیه هوای این خودرو بوده که از خزه برخوردار است. در دسترس بودن اپشن اختیاری قابلیت حمل یدک با وزن ۷۵۰ کیلوگرم (۱۶۵۵ پوند) از دیگر ویژگی های ممتاز سیون است.



33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها