چین vpn را از اپ استور حذف کرد!

چین سیاست های سختگیرانه ای در حوزه اینترنت و فناوری پیش گرفته است. این کشور به تازگی وب سایت هایی چون فیسبوک و گوگل را مسدود کرده است.

چین vpn را از اپ استور حذف کرد!

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، در ادامه این سیاست، اپل مجبور شده اپلیکیشن های اصلی و پر استفاده وی پی ان (VPN) را از اپ استور کشور چین حذف نماید. بسیاری از شرکت های توسعه دهنده VPN به تازگی اعلان هایی را مبنی بر حذف اپلیکیشن خود دریافت کرده اند که دلیل آن، غیر قانونی بودن در چین و ناسازگاری با بند پنجم قوانین اپ استور عنوان شده:

شرکت های سازنده اپلیکیشن های برتر VPN در سیستم عامل iOS از جمله ExpressVPN یا Star VPN حذف برنامه هایشان از اپ استور را تأیید کرده اند و می گویند چنین اتفاقی برای تمامی برنامه های مشابه افتاده است.

اپل در بیانیه ای در همین رابطه می گوید: اوایل سال جاری، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد تمامی توسعه دهندگان خدمات VPN باید مجوز لازم را از دولت دریافت کنند. به همین دلیل ما مجبور به حذف برخی از اپلیکیشن های VPN در چین شده ایم که با این قوانین سازگاری نداشته اند. این اپلیکیشن ها در تمامی کشورهای دیگر در دسترس بوده و می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

با این حال بسیاری از شرکت ها، اقدام اپل را به منزله کمک به دولت چین برای افزایش سختگیری در حوزه اینترنت و نقض آزادی بیان می دانند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها