چرا سفر ساندویچ KFC به فضا موفقیت آمیز نبود؟

خبر اقامت در فضا جزو مهم‌ترین اخباری است که این روزها مخابره می‌شود بد نیست بدانید که پروژه حضور ساندویچ کی اف سی در فضا به تازگی با مشکل روبه رو شده است.

چرا سفر ساندویچ KFC به فضا موفقیت آمیز نبود؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، از سال 2010 میلادی، ایلان ماسک معروف طی آزمایشی، یک قالب پنیر را به فضا پرتاب کرد؛ شاید در آن زمان چنین حرکتی حتی مسخره به نظر می رسید اما حالا کمپانی فضایی دیگری به نام «World View» پیدا شده که یک ساندویچ زینگر KFC را توسط بالن به فضا فرستاده است.

در واقع شرکت مذکور می خواهد امکان پرواز بالن های «Stratollite» خود را تا ارتفاع 30 کیلومتری از سطح زمین آزمایش کرده و آنها را برای ماندگاری طولانی (چند ماه الی یک سال) در استراتوسفر آماده کند. لازم به ذکر است که بالن های مورد بحث در نهایت به عنوان خدمات دهنده های ارتباطی و اسکنرهای عوارض سطحی زمین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گام بعدی کمپانی، فراهم کردن امکان ارسال توریست های فضایی به لایه های بالایی جو زمین توسط بالن های بزرگتر بوده تا این افراد بتوانند در سفر 6-5 ساعته خود، از دیدن چشم انداز شگفت انگیز زمین و مشاهده خمیدگی سطح آن لذت ببرند.

گفتنی است بالن Stratollite پیش از این فقط برای پروازهای 6 الی 12 ساعته مورد استفاده قرار گرفته بود که در ماموریت جدید، پروازی 4 روزه برای ساندویچ KFC مد نظر شرکت بوده است. اما بر اساس اخبار موجود، این پروژه موفقیت آمیز نبوده و بالن مورد استفاده 17 ساعت پس از پرواز دچار نشتی شده و به زمین بازگشته است.

هرچند مدت زمان سفر ساندویچ زینگر به فضا کمتر از پیش بینی ها به طول انجامید اما باید در نظر داشت که پرواز اخیر، طولانی ترین زمان ثبت شده برای بالن های Stratollite بوده و کمپانی سازنده قصد دارد با بررسی داده های به دست آمده، مشکلات موجود را رفع کرده و شرایط را برای پروازهای طولانی تر مهیا نماید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها