امشب، هم‌نشینی "ماه" و "زحل" را ببینید

عضو شورای علمی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: در ساعت 19 و 38 دقیقه امشب، شنبه- سیزدهم مهرماه-

امشب، هم‌نشینی "ماه" و "زحل" را ببینید

عمران مرادی عضو شورای علمی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان اظهار کرد: سیاره زحل بعد از مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است و با فاصله بسیار زیاد در مدار خورشید در حال چرخش است. این سیاره به علت غول پیکیر بودن، نور خورشید را منعکس می کند و به همین جهت در آسمان درخشان به نظر می‌رسد.

وی توضیح داد: مُقارنه در ستاره‌شناسی به هم‌راستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با یکدیگر از منظر زمین می‌گویند، به گونه‌ای که در آسمان در کنارهم دیده شوند. اسد یا شیر یکی از صور فلکی معروف است.

این مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: این سیاره به دلیل حلقه‌های زیبایی که در اطراف خود دارد، زیباترین جرم منظومه شمسی شناخته می‌شود.

حلقه‌ها متشکل از تعداد بسیار زیادی خورده‌های یخ و سنگ و گاز و غبار هستند که به دلیل گرانش بسیار زیاد سیاره زحل به دور این سیاره در حال چرخش هستند و منظره زیبایی را به وجود آورده‌اند.

مرادی با تاکید بر اینکه این سیاره به علت درخشانی بالا حتی با چشم غیرمسلح هم قبل دیدن است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حلقه‌های زیبای زحل را ببینیم حتما باید از دوربین و تلسکوپ مناسب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رویداد نجومی مقارنه فرصت مناسبی برای رصد اجرام آسمانی است که در آسمان شب به سختی قابل مشاهده هستند، تصریح کرد: در این تاریخ، علاقه مندان به رصد سیاره زیبای زحل می توانند در این زمان این سیاره را در کنار ماه پیدا کنند و این زمان فرصت مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی نجومی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها