هند اولین کشور در به کار گیری انرژی سبز در بنادر است

تنها یک روز از خروج آمریکا از توافقنامه پاریس می‌گذرد و اهالی این کشور هنوز در شوک این واقعه هستند. در این میان اما ساکنان کشور هند هر روز بیشتر سعی در استفاده از منابع و انرژی‌های سبز دارند.

هند اولین کشور در به کار گیری انرژی سبز در بنادر است

بدین ترتیب هند به نخستین کشور دنیا تبدیل می شود که از انرژی الکتریکی بدست آمده از نیروگاه های بادی و خورشیدی در بنادر استفاده می کند. به گزارش اکونومیک تایمز، در راستای تحقق این هدف دولت هند تا پایان سال 2019 تمامی بنادر مهم خود را به نیروگاه های خورشیدی و بادی برای حصول 200 مگاوات انرژی مجهز خواهد کرد. تقریبا 75 درصد این انرژی تولیدی از پنل های خورشیدی حاصل می شود و تأمین مابقی انرژی به دوش توربین های بادی خواهد بود.

مقامات رسمی هند معتقدند که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، طی سال های آینده ظرفیت تولید انرژی می تواند به 500 مگاوات نیز افزایش بیابد. یکی از مقامات در این باره می گوید: «این پروژه های انرژی تجدید پذیر می توانند به کاهش انتشار گاز کربن و بهبود محیط طبیعی اطراف بنادر کمک کنند».

پروژه مذکور با هدف کاهش هزینه های خرید انرژی از سایر کشورها و کاهش انتشار گاز کربن آغاز گردیده و دولت هند را به آن وا داشته که سهم انرژی های تجدید پذیر در برنامه کلی مصرف انرژی این کشور را افزایش بدهد.

منبع: دیجیاتو

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها