آغاز تحویل کالا با پهپاد در پایتخت فنلاند

شرکت آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود از برنامه های خود برای تحویل کالا در هلسینکی پایتخت فنلاند با پهپاد از ماه آینده خبر داده است.

آغاز تحویل کالا با پهپاد در پایتخت فنلاند

بر اساس طرح گوگل شهروندان پایتخت فنلاند می توانند با تلفن غذای مورد نظرشان را از رستوران های مختلف سفارش دهند و آنها را با استفاده از پهپاد دریافت کنند.

آلفابت از سال 2014 تا به امروز در حال کار بر روی فناوری پهپاد است تا بتواند از این طریق خدمات مختلفی را به علاقمندان ارائه دهد. این شرکت سال گذشته خدمات مشابهی را در کشور استرالیا به طور آزمایشی ارائه کرده بود. آلفابت در حال همکاری با برخی صاحبان مشاغل نیز هست تا بتواند خدمات مدنظر آنها را در شهر کانبرای استرالیا با استفاده از پهپاد ارائه دهد.

آلفابت از دسامبر سال گذشته کارگاه هایی را در هلسینکی برگزار کرده بود تا آموزش های لازم برای استفاده از این خدمات را به شهروندان ارائه دهد.

پهپادهای مورد استفاده در این طرح می توانند حداکثر 1.5 کیلوگرم بار با خود حمل کنند. حداکثر مسیری که این پهپادها قادر به طی کردن آنها هستند 20 کیلومتر در هر بار شارژ است. ازجمله اقلام قابل سفارش دادن برای حمل توسط پهپادها می توان به لازانیا، انواع شیرینی، سالاد، ساندویچ های مختلف و دیگر اغذیه اماده اشاره کرد.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها