مدیرگروهی که خودمختارانه قوانین وضع می کند !

اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی «دهاقان»

تخلفات آموزشی در دانشگاه ها همواره سوژه مورد بحث محافل خبری بوده،چه از طرف دانشجویان و چه از طرف اساتید و روسای دانشگاه های کشور که بعضا به دلیل موارد انضباطی،اخلاقی و یا عبور از خط قرمزها رسانه ای شده است.

اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی «دهاقان»

دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تا کنون تغییر و تحولات زیادی را در هیات مدیره و در سطح ریاستی به خود دیده است،تغییر و تحولاتی که معمولا با این نیت صورت گرفته که اتفاق مثبتی در جامعه علمی کشور رقم بخورد چرا که همیشه حواشی پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی بوده و هست و خواهد بود،شاید به دلیل ماهیت وجودی آن باشد که هرازچندگاهی سوژه های داغ خبری از دل واحدهای دانشگاهی به گوش می رسد.

پس از انتصاب « محمد مهدی طهرانچی» به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و تغییرات مدیریتی که بخش عمده ای از بدنه جامعه دانشگاهی از آن استقبال کردند،انتظارها از توجه مدیریتی به قوانین آموزشی و برخورد قاطع با متخلفانی که در سطوح مختلف واحدهای دانشگاهی اقدام به قانون شکنی می کنند ،بیشتر شد. صاحب نظران زیادی مطمئن بودند که مشکلات پیش روی دانشجویان خصوصا در مقاطع « تحصیلات تکمیلی» حل خواهد شد، هر چند که تغییرات بنیادی صورت گرفته از سمت ریاست دانشگاه آزاد در این مدت کوتاه هم تا حدودی موثر بوده اما به نظر می رسد، اخبار و وقایع زیادی نیز در بدنه دانشگاه وجود دارد که به «طهرانچی » نرسیده است.

یکی از این وقایع که شاید به گوش مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی نرسیده اتفاقات عجیب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد «دهاقان » بوده که باعث رنجش تعداد کثیری از دانشجویان دکتری کار آفرینی اش شده، بطوریکه در سال جدید تحصیلی هیچ دانشجویی به آن دانشگاه در رشته مذکور وارد نشده است.

طبق اخبار واصله، رفتار غیر حرفه ای و ناعادلانه برخی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از جمله مدیر گروه آن رشته دلیل این اتفاق بوده.او که تاکنون نتوانسته نارضایتی متعدد دانشجویان را مرتفع کند تخلفات و مشکلاتی ایجاد کرده که اسناد برخی از آن ها به دست این خبر گزاری رسیده است.

برخی از تخلفات و مسائل ایجاد شده از سمت نامبرده به شرح زیر است:

1) برگزاری کلیه ی دروس تخصصی « گروه دکتری کار آفرینی» با وجود اساتید صاحب نام و توانمند در دانشگاه «دهاقان» . درحالی که کلاس های موازی موجود بوده و امکان ادغام داشته ،صرفا توسط این مدیرگروه ( ع - ش) صورت گرفته است.

2) تصویب پایان نامه برخی از دانشجویان در شورای گروه بدون آنکه امتحان جامع گذرانده باشند. به طور مثال پایان نامه خانم ف - م بدون آنکه امتحان جامع را حتی شرکت کرده باشد تصویب گردیده تا وارد مراحل بعدی شود.

3) برگزاری کلاس های جبرانی در ترم تابستان برای افرادی که امتحان جامع خود را هم سپری کرده اند و محاسبه نمره صفر یا حذف دانشجویانی که به نشانه اعتراض در کلاس حاضر نشده اند.

4) بی توجهی به اعتراضات مکرر دانشجویان به نحوه ی برگزاری کلاس ها و نمرات پایین آنها و حذف و مردودی بی علت تعداد کثیری از دانشجویان؛ این در حالی است که در گروه های دکتری دانشگاه های مشابه مانند دانشگاه های آزاد تهران ، افراد با برنامه ریزی دقیق و منظم امتحانات جامع خود را پشت سر گذاشته اند، اما در واحد دهاقان جز دو نفر از دانشجویان مابقی همگی مردود شدند زیرا که به نظر مدیر گروه، شایسته نبوده اند.

5) برخورد نا مناسب با دانشجویان و تهدید آنها مبنی بر عدم ارائه گزارشات به مراجع بالاتر

به پیوست برخی از اسناد واصله به خبر گزاری ارائه می شود.

منبع: برنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    دروغ پردازی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها