ضرب و شتم پناهجوی زن ایرانی به دست صاحبخانه‌اش در قبرس/ واکنش وزارت امور خارجه/ ویدئوی حاوی تصاویر دلخراش

جمعه ۱۱ شهریور ویدیویی از حمله به یک زن پناهجوی ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد مردی که گفته می‌شود صاحب‌خانه‌اش است، به ضرب و شتم شدید این زن دست می‌زند.

ضرب و شتم پناهجوی زن ایرانی به دست صاحبخانه‌اش در قبرس/ واکنش وزارت امور خارجه/ ویدئوی حاوی تصاویر دلخراش

هویت این زن پناهجو، زمان دقیق این اتفاق و علت آن مشخص نیست. اما خبرگزاری قبرسی آلفا نیوز نام کوچک او را «تارا» اعلام کرده است و ظاهرا به دلیل پرداخت اجاره خانه به دست این مرد سالخورده مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش فرارو، بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت قبرسی «کیسا» منتشر کرده، روز چهاشنبه ۹ شهریور / ۳۱ آگوست این اتفاق رخ داده است.

در این ویدیو، زن پناهجوی ایرانی هدف حمله یک مرد سالخورده قرار می‌گیرد و زن دیگری در نهایت سعی می‌کند جلوی مرد را بگیرد.

خبرگزاری قبرسی آلفانوز در گفت‌وگویی که بعد از حادثه با «تارا» داشته، گفته این اولین بار نیست که به دست این مرد ۷۶ ساله مورد تعرض و حمله قرار می‌گیرد. تارا گفته این مرد حتی کودک سه ساله او را کتک زده است.

به گفته تارا او بار‌ها تلاش کرده از طریق راه‌های قانونی این موضوع را پیگیری کند، اما هیچ‌گاه به او کمک نشد.

در ویدیوی دیگر تارا، زن پناهجوی ایرانی بر روی تخت بیمارستان قرار دارد و آثار زخم و آسیب‌دیدگی در صورت و پا‌های او دیده می‌شود. او در ابتدای این ویدیو به زبان فارسی می‌گوید: «مَرده الان میاد تو رو خدا فقط…»

در ادامه همین ویدیو کسی که فیلم را گرفته به انگلیسی از او می‌پرسد «چه اتفاقی برایت افتاده و چه کسی این کار را کرده است؟» و این پناهجو در پاسخ می‌گوید: «صاحب‌خانه‌ام به در خانه آمد و به من حمله کرد، به بچه نوزادم حمله کرد... بچه‌ام خیلی مریض است و حالش بد است...»

تارا به خبرگزاری قبرسی آلفانیوز گفته ۴ ماه پیش از طریق دوست‌اش این خانه را اجاره کرده بود و اجاره خانه را به‌طور معمول پرداخت کرده است، اما به او رسید نداده‌اند، زیرا با مالیات مشکل دارند: «من هر ماه ۵۰۰ یورو اجازه می‌دادم، به او می‌گفتم رسید به من بدهد و او گفت نه، چون به ایالت پرداخت می‌کنم و نمی‌توانم به شما برگه بدهم...»

تارا تا قبل از اجاره این خانه به همراه کودک خردسال‌اش در ماشین زندگی می‌کرد و اداره بهزیستی به او گفته بود اگر خانه‌ای پیدا نکند کودک را از او خواهند گرفت.

بنا به اطلاعاتی که در مورد این زن پناهجو منتشر شده است، فرزند او به بیماری قلبی و آسم مبتلا است و مدت زیادی با مادرش تحت شرایطی که آب و برق منزل قطع بوده، زندگی کرده است.

طبق گزارش آلفانیوز وزارت رفاه اجتماعی قبرس اعلام کرده از این حادثه اطلاع دارند و از این پناهجوی ایرانی خواسته‌اند محل زندگی‌اش تغییر دهد.

پلیس قبرس به موضوع ورود کرده و تحقیقاتی را در رابطه با ضرب و جرح، صدمات سنگین بدنی، داشتن سلاح تهاجمی و توهین آغاز کرده است. پرونده در دادگاه استان لیماسول ثبت شده است و برای متهمان قرار وثیقه ۱۰ هزار یورویی تعیین شده است.

کانال تلگرام «کنسول ایران در قبرس» جمعه ۱۱ شهریور طی مطلب کوتاهی ضمن تایید این حادثه نوشته که «کنسول این نمایندگی» در اولین ساعت پخش ویدیوی ضرب و شتم این زن ایرانی به بیمارستان رفته و از او عیادت کرده است.

کانال کنسول ایران در قبرس هم‌چنین نوشته «روند قانونی برخورد با ضارب و مسببان ایران امر توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران با مراجع ذی‌ربط قبرس در حال پیگیری است.»

وزارت خارجه ایران: پلیس قبرس پرونده ضرب و شتم بانوی ایرانی را پیگیری می کند

 وزارت خارجه ایران از پیگیری پلیس قبرس در مورد ضرب و شتم یک بانوی ایرانی توسط شهروند انگلیس در این کشور خبر داد.

به گزارش شفقنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه در پی نشر خبر و فیلمی درباره ضرب و شتم یک خانم ایرانی توسط صاحبخانه‌اش در قبرس، با انتشار اطلاعیه‌ای توضیح داد: به دنبال ضرب و شتم یک خانم ایرانی در قبرس، کنسول سفارت ایران در قبرس با حضور در بیمارستان محل بستری هموطن ایرانی از وی عیادت کرد و مراحل درمان وی را مورد رسیدگی قرار داد.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری این رفتار غیر انسانی، خواستار رسیدگی دولت قبرس در این زمینه شد.

همچنین در پی ابراز نگرانی گسترده ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی، مقامات قبرس اعلام کردند این واقعه تاسف برانگیز را به دقت بررسی و پیگیری خواهند کرد.

همچنین پلیس قبرس روز پنجشنبه نسبت به دستگیری فرد ضارب که شهروند انگلیس است، اقدام کرده است.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، مسئولین بخش کنسولی وزارت امور خارجه ایران در این رابطه با سفیر قبرس در تهران در تماس بوده و سفیر قبرس نیز از رسیدگی فوری پلیس کشورش خبر داد و گفت این موضوع تحت رسیدگی است.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه، حمایت کنسولی از هموطنان در خارج از کشور از مهمترین ماموریتهای نمایندگی‌های ایران عنوان شده است.

حجم ویدیو: 6.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:23 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حاج سعید طوسی
    2

    دخترم شما کتک نخوردی،این ایران بود که کتک خورد و مورد بی احترامی قرار گرفت

  • ناشناس
    0

    چه بر سر ایران اوردید ...
    وکی این جماعت خرافه پرست میخوان بیدار بشن خدا میدونه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها