برگزاری یک شوی هنجار‌شکنانه در بهارستان/ رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه احضار شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از ورود قاطع دادستانی به مسئله برگزاری فستیوال برترین‌های عروس که در فضای مجازی در حال بازنشر است، خبر داد.

برگزاری یک شوی هنجار‌شکنانه در بهارستان/ رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه احضار شد

در چند روز گذشته اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان بهارستان در اقدامی پرحاشیه، فستیوالی با محوریت "فشن شوی عروس" با حضور مدل و مانکن‌های مختلف برگزار کرد که انتقادات گسترده‌ای را از سوی مردم، جامعه مذهبی و اهالی رسانه به‌همراه داشت،

اتفاقی تلخ که لجاجت خانم رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه و چندتن از بانوان ـ که اسامی آن‌ها در پوستر تبلیغات فستیوال به‌وضوح دیده می‌شود ـ باعث شد رعایت حجاب و عفاف در معابر شهرهای گلستان و نسیم‌شهر توسط زنانِ بلاگر اینستاگرامی در قامت مدل‌های ولنگارِ عروس به انزوا کشانده شود و این امر باعث جریحه‌دار شدن اعتقادات مردم و جامعه مذهبی بهارستان شد.

در همین رابطه دادستان بهارستان با تأکید بر صیانت از حقوق عامه مردم اظهار داشت: هرگونه هنجارشکنی و بالاخص برگزاری مراسم در اماکن و معابر عمومی که مغایر با شئونات مذهبی و ملی باشد و منجر به جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم شود دارای پیگرد قضائی است.

صادقی تصریح کرد: یقیناً با مسببین این حادثه ناگوار با قاطعیت و وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد و تحقیقات مقدماتی در این زمینه نیز آغاز شده است‌.

وی تأکید کرد: دادستانی راجع به مسئله برگزاری فستیوال برترین‌های عروس که در فضای مجازی در حال بازنشر است طبق قانون پیگیری‌های خود را انجام خواهد داد و به پیگیری دغدغه مردم و امت حزب‌الله و جامعه مذهبی لبیک گفته است.

همچنین در ادامه عبدالله نوحی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از تشکیل جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوط مسئله برگزاری فستیوال برترین عروس در بهارستان را پیگیری می‌کنند و طبق قانون با برگزارکنندگان آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: شهرستان بهارستان شهرستان عاشوراییان است و این شهرستان جای هنجارشکنی نیست و اجازه نمی‌دهیم با احساسات مردم بازی شود.

فرماندار بهارستان ابراز داشت: توده مردم، امامان جمعه، روحانیت معزز و خانواده‌های شهدا به برگزاری فستیوال عروس به‌شکل نامتعارف در بهارستان معترض بودند که این اقدام غلط توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این خصوص گفت: در پی برگزاری مراسم فستیوال عروس توسط اتحادیه آرایشگران زنانه و حاشیه‌سازی‌های ایجادشده در فضای مجازی عوامل برگزارکننده این مراسم احضار شدند و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شد.

سرهنگ علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران ابراز کرد: در جریان رسیدگی به این موضوع دو تالار پلمب شد و مدیران  و همچنین رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه احضار شدند و پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل شد.

وی ادامه داد: با وجود این‌که این مراسم با مجوز قانونی برگزار شده بود اما به‌دلیل عدم نظارت صحیح از سوی متولیان برگزاری مراسم با متخلفین برخورد شد و به رئیس اداره صمت و اصناف تذکرات لازم داده شده است تا من‌بعد چنین پدیده زشتی رخ ندهد.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه برگزاری فستیوال مستلزم مجوز است گفت: فستیوال فشن‌شوی عروس دارای مجوز بوده و متعهد به رعایت قوانین و مقررات بودند که متأسفانه ضوابط و قوانین رعایت نشده است.

وی افزود: بعد از برگزاری فستیوال فشن‌شوی عروس در دو تالار نسیم‌شهر و گلستان، فیلم‌ها تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است که با واکنش‌های منفی از سوی مردم مواجه شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان اظهار داشت: تالارهای برگزار کننده فستیوال با دستور قضایی پلمب و مدیران آن به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی با هماهنگی مرجع قضایی احضار شدند.

علیزاده به انجام تحقیقات در مورد برگزاری فستیوال عروس اشاره و ابراز داشت: رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه بهارستان به دلیل هنجارشکنی فستیوال احضار و اظهارات آن دریافت و پس از تشکیل پرنده به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات و فستیوال‌های ساختارشکن طبق قانون غیرمجاز است و این فستیوال مسائل دینی و اخلاقی را رعایت نکرده است که منجر به جریحه‌دار شدن جامعه مذهبی و مردم شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • نظرگو
    1

    زرشک

  • ناشناس
    2

    چرا با عناصری که با گران گردن کالاهای ضروری باعث جریحه دار شدن افکار مردم میشوند برخورد نمیکنید؟

  • ناشناس
    1

    روش بالا بردن ظرفیت عفت جامعه را من در کتاب ضیافت افلاطون که در ایران چاپ شده بود خواندم.منطقی بود.بعدش فهمیدم بیشتر از بیست ساله که اون قسمت از کتاب سانسور شده.
    با نیروی پلیسی نمیتوان با بی عفتی و بی بند و باری جنگید.چون بی عفتی به لایه های زیرین جامعه میرود.
    روش شما ز بیخ و بن غلط است.
    اگاهی و اموزش جامعه به روش علمی و اصولی و تجربی باید باشد.

  • ناشناس
    3

    اين مردم مومن كه گفته شد چرا با ديدن اين همه فقر در همين مناطق ناراحت نميشوند و جنابان در مورد زباله گردي كودكان و زنان براي يك لقمه نان چرا هيچ اقدام عاجلي نميكنن . مگر اسلام فقط به حجاب ميپردازد و بس؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    جالبه که موقعی که میخواستن زن ها رو برای بازی تیم ملی به ورزشگاه راه بدن ، وزارت ورزش خودش میزبان سلبریتی های ولنگار حکومتی بود ... تلاش حکومت برای منحرف کردن اذهان عمومی از ماجرای گرانی ها.تمام

  • ناشناس
    1

    توی روزگاری که مردم نون ندارن بخورن اینها فشن شوی عروس میزارن اینجوری تازه دامادهای بدبخت بخاطر چشم و هم چشمی ها باید خدا تومن هزینه لباس عروس کنن

  • ناشناس
    0

    فقط من موندم توی یک چیز، این مردمی که هی اینها ازش مایه می گذارند کجا هستند؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها