حضور پررنگ نیسان در بازار خودروهای کارکرده

شاید بزرگترین شرکت خودروسازی که بعد از انقلاب در ایران علاوه بر دفتر فروش و خدمات پس از فروش، خط تولید راه انداخت، شرکت نیسان باشد.

حضور پررنگ نیسان در بازار خودروهای کارکرده

از اواسط دهه 60 شمسی نیسان با شرکت پارس خودرو قرارداد منعقد و مونتاژ و تولید برخی از محصولات خود را به این شرکت ایرانی واگذار کرد. ماحصل این قرارداد تولید خودروهایی مانند نیسان پاترول، ماکسیما، رونیز، پیکاپ، قشقایی، تی‌ینا و پیکاپ بود. این خودروها هر کدام در رده و کلاس مخصوص به خود مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفتند و بخش بزرگی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دادند.

در نهایت محصولات نیسان که توسط پارس خودرو تولید می‌شدند همگی متوقف شدند که دلیل این توقف را می‌توان در دو دسته تقسیم‌بندی کرد. در دسته اول خودروهای پاترول، ماکسیما و رونیز قرار دارند که به دلایل فنی و اقتصادی با انواع جدیدترخودروها یعنی به ترتیب با رونیز، تی‌ینا و قشقایی جایگزین شدند. در دسته دوم خودروهای تی‌ینا، قشقایی، پیکاپ و حتی ماکسیما قرار دارند که علت توقف آنها اعمال تحریم‌ها علیه ایران و از میان رفتن قرارداد شرکت نیسان با پارس خودرو بود. این خودروها در داخل ایران مونتاژ و تولید می‌شدند بنابراین قیمت آنها برای مصرف‌کننده پایین‌تر از خودروهای وارداتی خودروسازان بزرگ دیگر مانند تویوتا بود. به همین دلیل استقبال از این محصولات باکیفیت نیسان در ایران بسیار بالا بود و اکنون هم تهران /browse/ماشین-سواری/خودرو/وسایل-نقلیه/?v12=0,16777216&shouldSelectCity=yes"> بازار خرید نیسان کارکرده ، وضعیت بهتر و ارزان‌تری نسبت‌ به خودروهای وارداتی با برندهای مختلف دارد.

نگاه به فهرست و ویژگی‌های خودروهای مختلف نیسان -حتی در ایران- نشان می‌دهد که این خودروساز برای سلیقه‌های مختلف محصولاتی متناسب دارد. در کلاس خودروهای لوکس سدان در ایران ماکسیما و تی‌ینا تولید شده است، برای علاقه‌مندان به خودورهای شاسی بلند نیسان قشقاقی و نیسان رونیز و برای کسانی که نیاز به وانت مجهز و پر قدرت دارند نیسان پیکاپ. این تنوع محصولات نشان از اشتیاق روزافزون ایرانیان نسبت به خرید نیسان کارکرده دارد. برای این منظور اگر به بنگاه‌های معاملاتی خودرو، آگهی روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌هایی مانند دیوار مراجعه کنیم به گزینه‌های متعددی خواهیم رسید.

بسیاری از خریداران به دلایل اقتصادی، علاقه بیشتری به خرید خودروهای دست دوم مجهزتر، مدرن‌تر و قدرتمندتر دارند تا اینکه به خودروی صفر مدل پایین‌تر قناعت کنند. برای این دسته از افراد خرید نیسان کارکرده ، یک فرصت استثنایی است که آمارها هم نشان می‌دهد که رونق خرید و فروش نیسان دست دوم به دلیل استفاده از همین فرصت‌ها است.

نیسان خودروسازی است که محصولات خود را با کیفیت و ویژگی‌های مطلوب به دست مشتریان خود می‌رساند و همین نکته رمز اطمینان مشتریان به این برند معروف جهانی است. به دلیل همین اقبال و استقبال شرکت نیسان در 20 کشور دنیا به تولید محصولات خود مشغول است و در بیش از 160 کشور دفاتر رسمی فروش و خدمات پس از فروش به راه انداخته است. علاقه‌مندان ایرانی نیسان امیدوار و منتظر هستند که به زودی نیسان همکاری سابق را با شرکت‌های ایرانی از سر بگیرد تا خدمت‌رسانی به مشتریان نیسان در ایران به وضعیتی مطلوب برسد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها