نوستالوژی پاترول هم‌چنان در ایران باقی است

شرکت نیسان یک خودروساز چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در ژاپن قرار داد. این شرکت رقابتی  جدی در سطح جهانی با خودروسازهای دیگر به ویژه دو خودروساز بزرگ ژاپنی یعنی تویوتا و هوندا دارد.

نوستالوژی پاترول هم‌چنان در ایران باقی است

رقابت در همه رده‌ها و کلاس‌های خودروها در جریان است. به عنوان مثال اگر خودروهای لوکس تویوتا و هوندا در آمریکای شمالی با نام‌های لکسوس و آکورا تولید می‌شوند، شرکت نیسان هم، اینفیتی را برای رقابت در این حوزه در ایالات متحد تاسیس کرده است. بسیاری از محصولات نیسان برای رقابت با محصولات دیگر شرکت‌ها به خصوص شرکت تویوتا تولید می‌شود. یکی از این محصولات پاترول است که برای رقابت با تویوتا لندکروز تولید می‌شود. تاکنون نیسان پاترول در شش سری تولید شده است اما در ایران فقط سری سوم آنها که مدل‌های 160 و 260 هستند توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شده‌اند.

سری اول نیسان پاترول در سال 1951 برای پاسخگویی به نیازهای ارتش ژاپن برای داشتن یک خودروی قدرتمند بیابانی، به عنوان اولین خودروی دارای دو دیفرانسیل (چهار چرخ متحرک) تولید شد. این خودرو تا سال 1980 که سری سوم آن تولید شد ،تغییرات مختلفی در ظاهر و باطن خود شاهد بود. این سری از پاترول در سال 1364 شمسی به عنوان اولین محصول از شرکت نیسان به طور رسمی توسط پارس خودرو مونتاژ و تولید شد و به سرعت مورد استقبال مشتریان قرار گرفت و تهران /browse/ماشین-سواری/خودرو/وسایل-نقلیه/?v12=0,16777216&shouldSelectCity=yes"> بازار فروش نیسان پاترول رونق گرفت.
نیسان پاترول در دو مدل چهار و دو در و با موتورهای شش یا چهار سیلندر به بازار عرضه شدند. در سال 1372 تغییراتی در پاترول‌های تولیدی پارس خودرو اعمال شد و این خودروها به آپشن‌های بیشتری از جمله کولر، زاپاس‌بند عقب، رینگ پهن و...، مجهز شدند. خط تولید نیسان پاترول در سال 1382 به دلیل نداشتن استاندارد آلایندگی متوقف شد.
نیسان پاترول از زمان تولید تا توقف تولید و حتی بعد از آن خودرویی آشنا و محبوب برای ایرانیان است که علت آن را باید در داشتن موتور پرقدرت، ظاهری زیبا، دوام بالا، شاسی مقاوم، مناسب برای طبیعت‌گردی وآفرود، اتاق بزرگ و... دانست.

در سال‌های اخیر و با گسترش تب آفرود در بین مردم و به خصوص جوانان، خرید و فروش نیسان پاترول رونق دوباره‌ای گرفته است. این موضوع در مروری بر آگهی‌های فروش خودرو در سایت دیوار هم قابل مشاهده است. به طور مثال در سایت دیوار بخش عمده‌ای از آگهی‌های ذیل کلیدواژه «نیسان» به نیسان پاترول اختصاص دارد. پاترول با توجه به سال ساخت، چهار در یا دو در بودن، شش یا چهار سیلندر بودن، میزان کارکرد، تمیز بودن و...، بازه قیمتی گسترده‌ای دارد. به عنوان نمونه پاترول چهار در، شش سیلندر، 200 هزار کیلومتر کارکرد مدل 1370، سالم و بدون تصادف، 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است یا در نمونه دیگری پاترول دو در، 61 هزار کلیومتر کارکرد، هیدرولیک، مدل 79، کاملاً سالم و مشابه صفر 67 میلیون تومان آگهی شده است.

در هنگام خرید نیسان پاترول باید توجه داشت که این خودرو علاوه بر محاسن زیاد، معایبی مانند مصرف سوخت بسیار بالا، کمبود قطعات یدکی و مصرفی، ایمنی نسبتاً ضعیف و قدیمی بودن، دارد. در مجموع و به خصوص برای کسانی که ماشینی ارزان برای بیابانگردی و آفرود می‌خواهند، مراجعه به بازار خرید و فروش نیسان پاترول گزینه‌ای مطلوب است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد حقزاد
    0

    سلام خوبی این پاترول میخواستم قیمت چنده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها