حضور ۳.۱ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های جهان

طبق آمارهای ارائه شده ۳.۱ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های جهان وجود دارد.

حضور ۳.۱ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های جهان

آژانس بین‌المللی انرژی / IEA ضمن اعلام این مطلب روی این موضوع تأکید کرد که برای توسعه بیشتر نیاز به تحقیقات و سیاست‌گذاری‌های متنوع‌تر در کشورهای مختلف هستیم.

در گزارش آژانس آمده است: در مقایسه با سال 2016 تعداد خودروهای الکتریکی مجهز به باتری و الکتریکی هیبریدی در سال 2017 بیش از 57 درصد رشد را نشان می‌دهد و در این میان 40 درصد از این خودروها مربوط به چین است. تحقیق و توسعه، حمایت از سیاست‌های توسعه خودروی الکتریکی، سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها و بهبود تولید منجر به کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت و توسعه باتری شده و مصرف برق در خودرو را افزایش می‌دهد که سوختی سبز محسوب می‌شود.

هزینه در بخش باتری همچنین بخش مهمی از هزینه‌های مربوط به توسعه خودروهای الکتریکی است که با استقرار نظام ایستگاه‌های الکتریسیته، تخفیف مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی در بخش‌های مربوطه به عقیده آژانس IEA می‌تواند راهگشا باشد.

البته چشم‌انداز خوبی در این بخش دیده نمی‌شود و سازندگان خودرو تمایل مناسبی هم از خود نشان نمی‌دهند تا علاقه‌مندان به سوخت سبز به آن دل‌خوش کنند.

طبق پیش‌بینی آژانس تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2030 از رقم 125 میلیون فراتر خواهد رفت و اگر کشورها بیشتر همت کنند شاید این رقم به 220 میلیون هم افزایش یابد.

تقاضا برای کوبالت و لیتیوم (مواد تشکیل دهنده باتری) تا سال 2030 به رقم 101 کیلوتن در سال خواهد رسید و اگر سیاست‌های کشوری در این زمینه راهگشا شود، این رقم از 291 کیلوتن در سال فراتر می‌رود.

میزان تقاضای برق برای خودروهای الکتریکی در سال 2017 حدود 54 تراوات ساعت شد که کمی از تقاضای برق در کشور یونان بیشتر بود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها