دو خودروساز بزرگ جهان ادغام شدند

تا پایان ماه ژانویه کار ادغام فیات کرایسلر در پژو انجام خواهد شد.

دو خودروساز بزرگ جهان ادغام شدند

شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات با صدور بیانیه ای اعلام کرد تا پایان ماه ژانویه سال آینده کار ادغام این شرکت با پژو نهایی خواهد شد. مایک مانلی- مدیرعامل فیات با تایید این خبر گفته است با مدیران آمریکایی فیات کرایسلر در تماس است تا این پروسه نهایی شود. خودروسازی چینی دانگ فنگ که پیشتر در سال ۲۰۱۴ اقدام به خرید بخشی از سهام شرکت پژو کرده بود حدود ۴.۵ درصد سهام این غول خودرویی جدید را در اختیار خواهد داشت. برند جدید محصولات خود را تحت نام استلانتیس به بازار عرضه خواهد کرد که نامی یونانی و برگرفته از واژه استلو به معنای ستاره خواهد بود.

پژو از دهه ۱۹۹۰ بازار خودروی آمریکا را ترک کرد اما انتظار می رود پس از داغام با فیات کرایسلر، بازگشت آن به بازار خودرو آمریکا رقم بخورد. پیشتر قرار بود ادغام این دو خودروساز بزرگ جهانی تا پایان امسال انجام شود که شیوع کرونا انجام این کار را به تعویق انداخت.

در بیانیه مشترک شرکت های پژو-سیتروین و فیات- کرایسر آمده است: برند جدید خودرویی دارای انگیزه های نیرومند و یک فرهنگ سازمانی قدرتمند خواهد بود. ما در کنار هم جمع شده ایم تا به یک رهبر جدید جهانی بازار خودرو تبدیل شویم که به تمامی نیازهای مشتریان با سلایق مختلف پاسخ دهد.

علاوه بر محصولاتی که تحت برند استلانتیس به بازار عرضه خواهد شد، زیرمجموعه های این برند نظیر آلفا رومیو، کرایسلر، جیپ و پژو محصولات اختصاصی خود را با نام خود به بازار عرضه خواهند کرد. چین یکی از اصلی ترین بازارهای هدف این برند در کنار کشورهای اروپایی خواهد بود.

در ماه سپتامبر، پژو و فیات اعلام کرده بودند که ارزش این برند جدید حدود ۳۸ میلیارد دلار خواهد بود. پس از اتمام کامل این ادغام، استلانتیس به چهارمین خودروساز بزرگ در جهان تبدیل خواهد شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها