شاسی بلند جدید مازراتی چه ویژگی خاصی دارد؟

خودرو جدید مازراتی مدل Grecale با موتور هیبریدی و الکتریکی ،از گروه کراس اوور‌های سایز متوسط است.

شاسی بلند جدید مازراتی چه ویژگی خاصی دارد؟

Maserati Grecale با موتور V۶، هیبریدی و الکتریکی خاص وارد کراس اوور‌های سایز متوسط می شود و پیش نمایشی انحصاری از نحوه ورود آن در سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

مازراتی برنامه‌هایی را برای یک کراس اوور ممتاز جدید با اندازه متوسط رونمایی کرده است که در خط تولید این شرکت در زیر لوانته جای خواهد گرفت. مازراتی جدید گریکال ( Grecale ) نامیده می‌شود، این خودرو زمانی که به بازار اروپا وارد می شود، در برابر رقبای شناخته شده‌ای مانند پورشه Macan و BMW X۳ رقابت خواهد کرد.

Grecale در همان پلت فرم Alfa Romeo Stelvio ساخته خواهد شد، اما با همان موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربوشارژ استفاده می‌شود که در ابرخودروی MC۲۰ که اخیراً راه اندازی شده است. مشخصات فنی از این خودرو شاسی بلند هنوز تایید نشده است، اما موتور Nettuno قادر به تولید ۶۲۲ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور است.

SUV جدید مازراتی Grecale - برادر کودک لوانته در سال 2021 به بازار می آید

مانند MC۲۰، مازراتی Grecale را نیز با پیشرانه‌ای کاملاً برقی عرضه خواهد کرد. ارقام نیرو و گشتاور مدل الکتریکی هنوز تأیید نشده است، اما مازراتی پیشنهاد داده است که این معماری از آخرین فناوری ۸۰۰ ولت (مانند پورشه تایکان) بهره می‌برد و از شارژ سریع تا ۳۰۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند.

Grecale همچنین یک ساختار نشان جدید برای Maserati معرفی خواهد کرد. از سال ۲۰۲۲، تمام مدل‌های الکتریکی خاص این شرکت پسوند "Folgore" را حمل می‌کنند که به جای مناسب، از ایتالیایی به انگلیسی ترجمه می‌شود.

SUV جدید مازراتی Grecale - برادر کودک لوانته در سال 2021 به بازار می آید

برای پر کردن شکاف بین دو طرف، مازراتی همچنین مجموعه‌ای از پیشرانه‌های الکتریکی را ارائه می‌دهد. باز هم، مشخصات تایید نشده اند، اما یکی از گزینه‌های موجود در مازراتی، موتور بنزینی ۲.۰ لیتری هیبریدی خفیف ۳۲۵ اسب بخاری از Ghibli است که نقاط نصب آن با پلت فرم Stelvio سازگار است.

مازراتی تعدادی هدف برای Grecale تعیین کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که بالاترین سرعت را در بین SUV‌های کلاس خود دارد، در حالی که سریعترین شتاب، بهترین هندلینگ و جادارترین خودرو را نیز دارد. مازراتی همچنین قصد دارد از نظر فن آوری به مصاف آلمان‌ها برود و ادعا می‌کند Grecale بهترین سیستم صوتی کلاس را ارائه می‌دهد.

SUV جدید مازراتی Grecale - برادر کودک لوانته در سال 2021 به بازار می آید

با قضاوت بر اساس این تصاویر، Grecale نشانه‌های معمول یک ظاهر طراحی شده Maserati را به نمایش می‌گذارد. در جلو، یک پنجره مشبک رادیاتور پهن و مروارید و بال‌های منفذ وجود دارد. عقب SUV با سیستم اگزوز درب عقب، دیفیوزر و چهار خروجی به شکل مشابه لوانته به نظر می‌رسد.

تیزر تبلیغاتی Maserati برای Grecale جدید اعلامیه اخیر این شرکت در مورد استراتژی محصول خود را دنبال می‌کند. این مارک می‌گوید که طی سه سال آینده ۱۳ اتومبیل جدید معرفی خواهد کرد - هفت مورد از آن‌ها قبل از سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند. محدوده اصلاح شده مازراتی همچنین شامل تعداد زیادی مدل جدید هیبریدی و جایگزینی برای Gran خواهد بود.

به عنوان بخشی از رویداد پرزرق و برق برای ابرخودروی MC۲۰، مازراتی همچنین تایید کرده است که یک SUV دوم را نیز به خط تولید مدل خود اضافه خواهد کرد. Maserati Grecale، ۴x۴ کوچکتر از لوانته موجود است، در همان کارخانه آلفارومئو استلوویو ساخته می‌شود و قرار است در سال ۲۰۲۱ به فروش برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • حرف حق
    0

    واقعا خجالت آوره بجای انتقاد از کیفیت و قیمت ماشینای داخلی تعریف و تمجید از ماشینای خارجی میکنید پرایدی که چن سال پیش قیمتش شش میلیون بود اونم قسطی میدادن الان شده صدمیلیون نقد،بااینکه دیگه تولید نمیشه. متأسفم برای جمهوری اسلامی ایران

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ما مگه خودرو داخلی هم داریم !

  • فاضل
    0

    شاسی کوتاه جدید پراید چه ویژگی خاصی دارد؟

  • م
    0

    به هر ملتی ب اندازه ظرفیتش امکانات میدهند و میرسد با ی پراید اوراق فنر بریده شیشه تمام دودیه منبع اگزوز سوراخ سده یا ارتقاع داده امون ملت و تو جاده میبرن وای به حال مازراتی و بنز و ب ام دبلیو خدایا شکرت تا ب ما جنبش و ندادی این انحصارگران رو از سر ما بر ندار

  • ج
    0

    خود کرده را تدبیر نیست. خلایق هر چه لایق. ما هم لیاقتمون لگنهای ایران خودرو و سایپاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها