سرپرست وزارت صمت:

گرانی خودرو دلیل روانی دارد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد.

گرانی خودرو دلیل روانی دارد

جعفر سرقینی علت افزایش قیمت خودرو در بازار را شرایط روانی عنوان کرد و گفت: همه انتظار افزایش قیمت دارند و این انتظار باعث هجوم مردم به سمت خرید خودرو می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ ما با مشکلاتی به نام فروش خودرو مواجه بودیم و نمی‌توانستیم تولیدات خود را بفروشیم، اما الان که نسبت به سال ۱۳۹۶ تولید ۳۵ درصد افزایش یافته است در حالیکه جمعیت کشور حداکثر ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ امروز با مشکلی به نام تولید نداریم و علت افزایش قیمت خودرو بیشتر مربوط به شرایط روانی است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: امروز در مردم به هر دلیلی از جمله شرایط اقتصادی انتظار افزایش وجود دارد و به همین خاطر است که روزی سرمایه‌ها به سمت مسکن و روز دیگر به سمت خودرو حرکت می‌کند.

سرقینی در پاسخ به پرسشی درباره نقش دولت در کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: جایگاه دولت این است در کالاهایی که تقاضای بیشتری وجود دارد، عرضه را افزایش دهد و به مردم بگوید که پول‌تان را جایی نبرید که فردا ضرر کنید؛ اگر خدای ناکرده زمانی خودروسازی متوقف شده بود، سرمایه گذاری و انتظار گرانی در این حوزه منطقی بود، اما خودرو هر روز بیشتر از قبل تولید می‌شود؛ اگر زمانی کاهش تولید خودرو وجود داشت به مردم حق می‌دادم که نگران افزایش قیمت ها باشند، اما با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو در کشور داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها نیاز خود را در این بخش تامین کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    بی تدبیری بی لیاقتی وزیرصنعت ومعدن مباشد گرانی خودرو

  • محمد
    0

    شما روانپزشک یا روان شناس هستید؟ بانک ها سود سپرده را کم کردند بورس مردم را فریب داد سرمایه گذاری در خیلی جاها هم ریسک بالا دارد حالا اما مردم سراغ طلا دلار زمین خانه و خود رو رفته اند

  • مجید
    0

    دو تا شرکت فرغون ساز داخلی خودرو را تولید و یک قطعه آن را نمیبندند و میگویند به دلیل تحریم خودرو ناقص است و به عنوان مختلف چه خودرو سازها چه رانت خوارها و دلالها خودرو را احتکار میکنند و اختلاف قیمت کارخانه و بازار زیاد میشود مردم هم میبینند اگر پول نگه دارند روز به روز ارزش آن کمتر میشود در نتیجه تقاضای سرمایه ای زیاد میشود و سوئ استفاده کنندگان چاق تر میشوند

  • علی
    0

    کجای دنیا سه ماه یکبار قیمت جدید خودرو میدهد که شما اجاز دادید و بعد توجیح میکنید اگر داخل تولید میشود خود کفایی هست چه ربطی به گرانی دلار دارد ماشین جو هست مواد غذایی لبنی و غیره چطور مسکن چطور خجالت بکشید دروغ نگویید

  • کاربر ناشناس
    0

    به نظر بنده اگر اسم خودتون مسؤل نمیگذاشتین خیلی خوب بود

  • .
    0

    مثلا اگر یکسال تولید صفر باشد.سال بعد اگر ۲۵ درصد افزایش یابد مسوولین با به به و چه چه می گویند ما نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم و این طور سر مردم کلاه میزارند.درصورتی که باید میزان تولید هر سال را اعلام کنند تا مفایسه درست تر باشد.اگر چه به امارها زیاد اعتمادی نیست..مثلا سال ۹۸ به نظرم تولید ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته. حال با ۲۵ درصد افزایش تولید باز هم به میزان سال ۹۷ نمی رسد.

  • حبیب
    0

    شما که دوست عزیز روضه می‌خونی ما گریمون دیگه در نمیاد لطف کنید روضه برای آقای روحانی بخونید بپرسین چه علتی داره همه چی داره گرون میشه کره شمالی از ما تو تحریمها جلوتره چرا فقط ایران ویران شده از خودتون بپرسین شما هم از موج سواری بدون نمیاد وگرنه باید یه کم تو عمل نشون میدادید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها