دیتیلینگ، جلوه لوکس خودروی شما

دیتیلینگ، شستشوی از بالا تا پایین ماشین با دقت و جرئیات بالا و با استفاده از دستگاه ها و مواد خاصی می‌باشد که ظاهر اتومبیل را به حالت صفری بر می‌گرداند.

دیتیلینگ، جلوه لوکس خودروی شما

در چند سال اخیر واژه دیتیلینگ بسیار شنیده شده اما در واقع به این فرایند به صورت سنتی صفر شویی گفته می شد. اما با ورود دستگاه ها و محصولات جدید همراه با تکنولوژی و علم روز دنیا شیوه نوین این کار که به دیتیلینگ شهرت دارد، شروع به کار کرد.برای اینکه بدانید کدام مراکز در تهران بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند باید بدانید که دیتیلینگ شامل چه مرحله هایی است و فرایند هر کدام به چه صورت خواهد بود.

دیتیلینگ چیست؟

اگر بخواهیم ساده این عبارت را شرح بدهیم می توانیم بگوییم به شستشوی از بالا تا پایین ماشین با دقت و جرئیات بالا و با استفاده از دستگاه ها و مواد خاصی می باشد که ظاهر اتومبیل را به حالت صفری بر می گرداند. دیتیلینگ اتومبیل نسخه دقیق و عمیق تری از یک کارواش معمولی است. این کار نه تنها شامل تمیز کردن ماشین می باشد بلکه اصلاح و گاها ترمیم ، مانند کارهای آرایشی سبک را نیز در بر می گیرد. مراحل متفاوتی برای یک دیتیلینگ کامل وجود دارد که ما به آنها خواهیم پرداخت.

صفر شویی

اولین مرحله این فرایند تمیز کردن به وسیله جاروبرقی است. بسیار مهم است که قبل از انجام هر کاری کلیه سطوح توسط جارو برقی تمیز شود تا بتوان مابقی مراحل را انجام داد. سطوحی که باید جاربرقی کشیده شود شامل موکت کف و سقف، سطوح صندوق عقب، تاقچه عقب و محیط بار عقب اتومیبل می شود. صندلی های ماشین باید به صورت جداگانه تمیز شود و برای مکان هایی که جارو برقی دسترسی ندارد باید از کمپرسور هوا استفاده کرد. انواع مختلفی از جاروبرقی های صنعتی وجود دارد که می تواند هم مکش ایجاد کند و هم با پاشیدن آب و جمع کردن آن تمیزی بیشتری را اعمال کند.

در مرحله بعد، برس کشی و استفاده از بخارشور برای موکت و سقف می باشد. این کار موجب می شود تا لکه هایی که بر در طول زمان بر روی هم انباشته شده اند تمیز شود. اما باید به یاد داشته باشید که موکت باید کاملا خشک شود وگرنه امکان رشد قارچ و کپک افزایش می یابد.

در مرحله بعدی باید تمامی سطوح دیگر که شامل شیشه ها و سطوح چرمی می شود تمیز شود. برای تمیز کردن چرم می توان از محلول های شوینده مخصوص با توجه به نوع چرم استفاده کرد تا به بهترین شکل تمیز شوند. اگر در مناطقی ماده های شوینده باقی مانده باشد باید با دستمال مرطوب آنها را پاک کرد. برای قسمت هایی از چرم که خشک شده است می توانیم از واکس ها و نرم کننده ها برای بالا بردن کیفیت شستشو استفاده کرد. باید به شیشه ها هم توجه داشت تا نه تنها جلوه درخشان و خوبی داشته باشد بلکه دید راننده را نیز مختل نکند. در آخر یک بار دیگر با جارو برقی تمامی سطوح تمیز می شود تا هر گونه خاک یا کثیفی باقی مانده از درون خودرو پاک شود. توصیه می کنیم که بعد از انجام تمامی مراحل از یک خوشبو کننده در اتومبیل خود استفاده کنید.

کاور بدنه

کاور بدنه خودرو یکی دیگر از خدماتی است که در مجموعه های دیتیلینگ انجام می شود. برای انجام این کار بعد از شستشوی دقیق بدنه، تمام سطوح برای چربی گیری با الکل تمیز می شود سپس کاور در رنگ مورد نظر انتخاب می شود و قطعات کاور برای نقاط مختلف اتومبیل بریده می شود که معمولا شامل اجزای پلاستیکی نمی باشد. سپس کاور بدون ایجاد چروک و حباب بر روی بدنه نصب می شود. مرحله آخر خشک شدن یا فعال شدن با دمای سشوار صنعتی است. این مرحله است که چسب را فعال می کند و باعث می شود کاور منقبض شده و به بدنه بچسبد. باید به این مطلب هم اشاره کنیم که نوعی از کاور بدنه شفاف به نام PPF یا بادی فنس هم وجود دارد که شفاف است و محافظت بسیار خوبی به بدنه خودرو شما می دهد.

سرامیک بدنه

روکش سرامیکی یک پلیمر مایع است که با دست به قسمت بیرونی وسیله نقلیه اعمال می شود. این پوشش از نظر شیمیایی با رنگ کارخانه خودرو پیوند می خورد و لایه ای از محافظت ایجاد می کند. پوشش سرامیکی جایگزینی برای کاور محفاظتی از نقاشی بدنه نیست، بلکه حفاظت جامع تری را برای رنگ خودرو ارائه می دهد. در عوض، یک جایگزین بهتر نسبت به واکس و پولیش است. یک پوشش سرامیکی با رنگ وسیله نقلیه پیوندی دائمی یا نیمه دائمی ایجاد می کند، به این معنی که شسته و پوسته پوسته نمی شود و هر چند ماه یکبار نیاز به استفاده مجدد ندارد. البته مانند کاور بدنه خودرو قبل از اعمال آن بر روی بدنه باید اتومبیل حتماً خوب تمیز شود و برای رفع چربی با الکل خوب شستشو شود.

رفع کدری چراغ ها

ترمیم چراغهای جلو نه تنها نمای کلی وسیله نقلیه شما را تقویت می کند بلکه باعث افزایش سطح ایمنی شما نیز می شود.امروزه چراغهای جلو اتومبیل معمولاً به جای شیشه از پلی کربنات هستند و همین امر باعث دوام بیشتر آنها می شود. با این حال ، این ماده به احتمال زیاد به مرور زمان زرد یا کم رنگ می شود. بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر این اتفاق افتاد باید چراغ را تعویض کنند اما می توان با انجام رفع کدری چراغ ها این مشکل رل بر طرف نمود. در ابتدا سطح بیرونی چراغ ها سمباده می شود تا هر گونه ناهمواری و خط و خش از بین برود. بعد از اینکه سطح چراغ کامل صیقل داده شد برای تکمیل فرایند چراغ پولیش می شود. بعد از انجام این مراحل چرغ باز می شود و درون آن کاملا تمیز می شود. بهد از اینکه تمامی سطوح کاملا تمیز شد، چراغ دوباره سزهم می شود و چسب آبندی می خورد. سپس چراغ دوباره نصب شده و تحویل داده می شود.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام این خدمات بر روی بدنه خودرو نباید قری یا رنگ ریختهگی داشته باشد بنابراین قبل از انجام هر کاری باید این معایب بر طرف شوند.

مجموعه های زیادی در تهران این خدمات را ارائه می دهند. یکی از این مجموعه ها که در بولوار ارتش واقع شده است مجموعه شیکرپ می باشد. مجموعه شیکرپ از سال 1396 با ایده فرهود حسینی و با علاقه زیاد به صنعت خودرو ایجاد شد. شیکرپ به معنی پوشش شیک می باشد و هدف این مجموعه زیبایی خودرو های داخل شهر می باشد . ابتدا این مجموعه کار خود را با احیا یا ریکاوری رنگ بدنه خودرو ها شروع کرد. در ادامه کارکنان مجموعه آموزش های خود را در دانشگاه شریف تکمیل کرده و رفته رفته کار کاور بدنه خودرو در این مجموعه آغز شد.مدیریت مجموعه آقای حسینی آموزش های تکمیلی را دردبی،ترکیه و ایران گذراند و کیفیت کار مجموعه را به حداکثر رسانید.امروزه این مجموعه در زمینه های کاور بدنه، سرامیک بدنه، بادی فنس، فیس لیفت،صفر شویی و صافکاری و نقاشی فعالیت خود را گسترش داد و آماده ارائه خدمات به شما مشتریان محترم می باشد.

نشانی مرکز : تهران، اتوبان بابایی، خیابان هنگام، نبش میدان هنگام، خیابان یا مهدی، مجتمع خودرویی شبنم

تلفن مرکز : 22971526
تلفن همراه مدیریت : 09122081807 فرهود حسینی
آدرس وبسایت : www.chicwrap.ir

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها