عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرفوری:

خودروهای ما 100 درصد داخلی نیستند/واردات قطعات بر قیمت تمام شده تاثیر دارد/ مردم با خرید خودرو ارزش پولشان را حفظ می کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس علت افزایش قیمت خودرو و علاقه مردم برای حضور در این بازار را تشریح کرد.

خودروهای ما 100 درصد داخلی نیستند/واردات قطعات بر قیمت تمام شده تاثیر دارد/ مردم با خرید خودرو ارزش پولشان را حفظ می کنند

مهدی طغیانی در گفت وگو با خبر فوری با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و نحوه مدیریت این بازار گفت: خودرو به یکی از ابزارهای حفظ قدرت ارزش پول تبدیل شده و افراد می بینند رشد قیمت خودرو به اندازه کاهش ارزش پول است، پس ترجیح می دهند پولشان را به خودرو تبدیل کنند.

وی گفت: بعضی از افراد نیاز مصرفی به خودرو ندارند ولی باز هم در ثبت نام خودرو شرکت می کنند و منتظر قرعه کشی هستند که آیا برنده می شوند یا خیر؟!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به رشد دو برابری قیمت خودرو در طول 1 سال گذشته، افرادی که تصمیم به خریدن خودرو می کنند فقط می خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: کسی که خودرو را با قیمت 90 میلیون تومان ثبت نام کرده است، می توانید بعد از مدتی آن را به بیش از 200 میلیون تومان در بازار به فروش برساند. فرد زمانی که به گزینه های مختلف سرمایه گذاری نگاه می کند به طور حتم به سمت بازار خودرو می آید و سرمایه خود را در این بخش قرار می دهد.

علت افزایش قیمت خودرو

طغیانی عنوان کرد: با توجه به بازار فروش، خودرو ساز متوجه می شود، تقاضای جدیدی وارد بازار شده است، این در حالی است که ظرفیت عرضه ما تغییری نکرده و حتی به خاطر مسائل ارزی و تنگناها و مشکلات وارداتی تولید نیز کاهش پیدا کرده است، در نتیجه قیمت خودرو افزایش پیدا می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: از طرفی تمام خودروهای ما صددرصد داخلی نیستند و بعضی از قطعات آن ها وارداتی هستند،به خاطر مباحث ارزی هزینه های تولید بالا می رود.

وی گفت: افزایش نرخ ارز، افزایش دستمزدها و نیروی انسانی و همچنین افزایش آهن آلات و متریالی که حتی در ایران تولید می شود باعث افزایش قیمت نهایی خودرو شده است.

طغیانی تصریح کرد: از طرفی خودرو مشمول قیمت گذاری است، به این منظور قیمتش را بازار عرضه و تقاضا تعیین نمی کند بلکه حتی اگر عرضه و تقاضا بود به خاطر انحصاری بودنش احتمال افزایش قیمت آن وجود داشت.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت خودرو بیان کرد: با توجه به دلایل تفاوت قیمت از تولیدکننده تا مصرف کننده، سود را کسانی استفاده می کنند که به خودرو دسترسی داشتند و از قبل افرادی را تعیین می کنند تا با اشخاصی در قسمت فروش خودرو در ارتباط باشند و10 ها ماشین را خریداری و در بازار به فروش برسانند و در اصل رانتخواری انجام می دهند.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • پرتوی
    0

    عزیز کاملا درست حالا چه کسی ارزش پول را پایین می آورد. دولت . دقیقا خود دولت و سیاست بانکی. پس اولین نفری که احتکار و دزدی می کند دولت است مردم گناهی ندارند

  • ن
    0

    چرا خودرو ساز تمام قطعات را تولید نمی کند وشفاف هم نمی گوید که توان ساخت ندارد ومصرف کننده بی اطلاع ضرر می کند وکسانی که مطلع هستند پیش بینی می کنند وسودش را می برند تمام مشکلات از دولت است اگر دولت هشت سال فقط اولوییت خودرو داشت حدعقل الان مشکل خودرو نداشتیم ولی دولت بعد از هشت سال فقط مشکل ساخته واین مشکلات که ایجاد کرده بیش ازبیست سال در شرایط عادی طول می کشد تا رفع شود ولی فقط شعار می دهد کسی هم از ترس نمی تواند اعتراض کند

  • مصطفی نبوی
    0

    مگه چند درصد خودرو از خارج وارد میشه!؟چه قطعه ای از پراید از بیرون میاد!؟اصلا پراید بجز ایران چه کشوری تو دنیا قطعاتشو تولید میکنه!؟ فولاد گرون میشه،خودرو گرون میشه....ارز تکون بخوره خودرو گرون میشه...دلار میره بالا،خودرو گرون میشه...ملت نیاز دارن به خودرو و تقاضا دارن،خودرو گرون میشه... ما نسلی هستیم ک تا مردیم نوادگانمون میان سر قبرمون وتا متوجه تاریخ تولد ومرگمون شدن میگن: این از همون نسلیه که تو دوره زندگیشون بی عرضه بودن هیچ اختیاری از خودشون نداشتن. ملت همیشه در صحنه صف نشین....صف شکر صف تخم مرغ صف آرد صف خودرو صف دلار صف کوفت.از تو درنیومدیم که بزنگیمون برسیم.

  • علی اسد
    0

    ۲۵ سال پیش میگفتید خودرو ملی بعد ۲۵ سال هنوزهم نصفش هم مال خودتان نیست

  • حسینی
    0

    .اقای طغیانی. استراتژی مدیریتی نداری ,دخالت نکن .بجای دخالت بخودرو ساز فشار بیارید 100درصد تولید داخلی کنه. خودروسازی که هنوز پراید 30سال پیشش داخلی نشده ,غلط میکنه ماشین جدید پیش فروش میکنه. اینها همه سیاست رانت قطعه ساز و تاجر و دلال و مالک است. مردم بخدا خسته اند. بوالله خانواده ها خسته اند. پدر ها شرمنده. هفت تپه ای ها,نیروگاهی ها,پیمانکاران صنعت نفت,کارکنان هپکو,پدیده شاندیز باحقوق های نجومیه 50 دلار در ماه. علی برکت الله دولت روحانی علی برکت الله جمهوری اسلامی علی برکت الله جوانان پیرِ ناامید 20 ساله. علی برکت الله اختلاص های نجومی. علی برکت الله آقا زاده ها. علی برکت الله از خنده ها و دعواهای صوری دولتی ها. علی برکت الله از صندلی های بچسب آغشته شده قدرت.

  • جوان
    0

    واقعاقطعات خوردوواردمیشن پ چرامیگن خودروسازان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها