بررسی خودرو برلیانس ۲۲۰H

پس از عرضه مدل‎های موفق برلیانس ۲۳۰ Hو ۳۳۰H در بازار ایران، نسخه سدان ۲۳۰ Hعرضه و با شکست روبه رو شد.

 بررسی خودرو برلیانس ۲۲۰H

سایپا اقدام به عرضه نسخه هاچ بک به بازار نمود با توجه به کاهش کیفیت خودروهای داخلی موجود در این رنج قیمت این خودرو مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.

طراحی داخلی

جنس مواد استفاده شده در ساخت کابین پلاستیک خشک و کم کیفیت است. اما داشبورد دو رنگ آن مدرن و اسپرت بوده و در لحظه ورود نظر را به خود جلب می‎کند. فرمان سه ستونه دو رنگ این خودرو که هماهنگ با داشبورد دو رنگ آن است از پلاستیک نقره‎ای در بخش پایینی فرمان و داشبورد استفاده کرده و به آن جذابیت خاصی بخشیده است. دستگیره درها، پنل نمایشگر اطلاعات و نشانگرهای اسپرت پشت فرمان زیبایی چشم نوازی به کابین این خودرو داده‌اند.

موتور خودرو

برلیانس ۲۲۰H یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری داردکه حداکثر ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه تولید می‎کند. وزن خالص این خودرو ۱۱۸۴ کیلوگرم است که با استفاده از جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک در مدت زمان ۱۴.۵ ثانیه آن‎را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. حجم باک این خودرو ۴۲ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر است. ابعاد این خودرو شامل: ۴۱۷۰ میلی‎متر طول، ۱۷۰۳ میلی‌متر عرض، ۱۴۸۲ میلی‎متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۵۷۰ میلی‎متر است.

امکانات رفاهی

آپشن‎های خودروی در نمای بیرونی شامل: سانروف برقی، چراغ مه شکن جلو، شیشه‏های برقی در جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‎های جانبی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‎های جلو و ایمنی رینگ‎های آلومینیومی ۱۵ اینچی می‎شود. از آپشن‎های این خودرو در نمای داخلی می‌توان به: سیستم تهویه مطبوع، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو در چهار جهت مختلف، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، سیستم صوتی مبتنی بر رادیو، ورودی usb و ۲ بلندگو، قابلیت تا شدن صندلی‎های عقب، قفل شدن اتوماتیک درها هنگام رسیدن به سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت، وجود قفل شیشه و محافظ کودک، کامپیوتر سفری و در صندوق عقب مجهز به سیستم الکترومغناطیسی اشاره نمود.

امکانات و تجهیزات ایمنی

برلیانس ۲۲۰H موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و ایمنی CNCAP چین و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و EOBD شده است. این خودرو دارای دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است. سیستم‎های پایداری و کمک راننده و امنیتی این خودرو شامل: ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع کننده هوشمند فشار ترمز (EBD)، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‎ای، امکان باز شدن خودکار درهای خودرو هنگام وقوع تصادف، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، هشدار هنگام بسته بودن کمربند ایمنی و قفل شدن اتوماتیک درها در سرعت زیاد می‎شود.

اگر به دنبال یک هاچ‌بک خوب، کم‌مصرف، دارای امکانات و تجهیزات مناسب، هندلینگ و سواری عالی هستید برلیانس ۲۲۰H پیشنهاد خوبی است. رقبای این خودرو شامل پژو ۲۰۶ تیپ ۵، رنو ساندرو و دانگ فنگ ۳۰H کراس هستند که در تمام موارد برلیانس ۲۲۰H بر آن‎ها برتری دارد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودروی به آگهی‎های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها