برگزاری مراسم افطاری در معابر و خیابان‌‎های مشهد

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از گسترده شدن سفره‎های افطار در معابر و خیابان‎های شهر خبر داد.

برگزاری مراسم افطاری در معابر و خیابان‌‎های مشهد

به گزارش مشهد فوری ، مهدی زارعی با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی«شهر بهشت» که با موضوع ویژه برنامه‏ های فرهنگی شهرداری در آستانه ماه مبارک رمضان از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: در سطح مناطق 13 گانه شهر از 45 دقیقه قبل از افطار سفره‎هایی در بوستان‏ها و خیابان‏ها پهن می‏شود که به عنوان «رمضان بهار جان ها» نامگذاری شده است.
وی در خصوص جزئیات بیشتر این برنامه ‏ها اضافه کرد: تلاش می‎شود مردم در بستر این سفره‎ها افطار خود را بیاورند و در کنار خود، دیگران را هم اطعام کنند تا همدلی ها رنگ و بوی بیشتری به خود بگیرد.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه این مهم صرفا در بوستان ها رقم نمی خورد، افزود: تلاش شده این سفره‎ها در خیابان ها و معابر شهر گسترده شود.
زارعی در خصوص راه اندازی خیابان غذا، فرهنگ و هنر در خیابان باهنر، عنوان کرد: همچنین ترتیل خوانی قرآن کریم و جز خوانی نیز بعد از افطار صورت می گیرد.
برگزاری نمایشگاه قرآن از هشتم ماه مبارک رمضان
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن در محل نمایشگاه بین المللی مشهد، اظهار کرد: این نمایشگاه با معاونت و همکاری دستگاه‎های مرتبط به مدت 10 شب برپا خواهد شد.
زارعی با بیان اینکه در این نمایشگاه 700 غرفه با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس، جامعه المصطفی، تشکل‎های قرآنی و مهدی و غیره برپا می‏شود، بیان کرد: نمایشگاه قرآن از شب هشتم ماه مبارک رمضان شروع می‎شود و از ساعت 18 تا 24 به مدت 8 شب میزبان شهروندان مشهدی خواهد بود.
وی در خصوص حضور قاریان بین‎‏المللی و مشهدی در نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: شهروندان و حاضران در نمایشگاه می‏توانند از قرائت قاریان برجسته و مطرح استفاده کنند.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن اشاره به نورافشانی 15 نقطه از شهر مشهد، اظهار کرد: هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان این نورافشانی اجرا می‎شود.
رویدادهای ورزشی در ماه مبارک رمضان
زارعی در خصوص رویدادهای ورزشی در دست اجرا در سالن‎های ورزشی، توضیح داد: در رشته «فوتسال جام رمضان» ثبت نام آغاز شده و جوایز نفیسی جمعا به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای منتخبان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین مسابقات بسکتبال و والیبال بانوان و آقایان، گل کوچیک محلات و سایر مسابقات در مناطق 13 گانه اجرایی می‌‎شود.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به تلاش برای زمینه سازی آزادسازی 500 مجرم غیر عمد اشاره کرد و گفت: گلریزانی به این منظور برگزار خواهد شد و قصد داریم اگر شرایط مهیا شود در ادامه پویش مشهد مهربانی، که برای کمک به سیل زدگان به ابتکار شهرداری مشهد و حمایت کم‌نظیر مردم خوب شهرمان به انجام رسید، در ماه مبارک رمضان با همکاری ستاد دیه، محور برنامه‌ها را بر این قرار دهیم که باز هم با کمک مردم بتوانیم زمینه رهایی تعدادی از مجرمان مالی غیرعمد را فراهم کنیم.
زارعی در خصوص برپایی سفره های افطاری پرزرق و برق، اظهار کرد: سفره های افطاری که رنگ و بوی تجمل دارد، پذیرفته نیست و در این رابطه هم شهردار مشهد برگزاری هرگونه مراسم افطار از محل اعتبارات شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کرده است.
فرهنگسراهای شهر میزبان برنامه های ماه مهمانی خدا
وی با بیان اینکه 20 فرهنگسرای سطح شهر میزبان برنامه های ماه مهمانی خدا هستند، افزود: جشن روزه اولی‌ها، سینما کودک، تئاتر رمضان کریم و برنامه‌هایی از قبیل سینما رسانه، رادیو رمضان، بازارچه رمضان و لیگ ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که در فرهنگسراها اجرایی می‎شود.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین سلسله جشن‌های امید و انتظار، برگزاری شب شعر انتظار و امید، نشست نخبگانی، رسم انتظار، مسابقه کتابخوانی، جشنواره دانش آموزی نورالهدی جشنواره سرود و تئاتر دانش آموزی با موضوع انتظار و امید در«فرهنگسرای انتظار» برگزار می‌شود.

منبع: مشهدپیام

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها