هر طلاق 150 میلیون تومان هزینه به‌ دنبال دارد

سرپرست معاونت حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور، با بیان اینکه هر طلاق 150 میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد،‌گفت: طلاق سبب می‌شود زنان آسیب‌های بسیاری متحمل شوند.

هر طلاق 150 میلیون تومان هزینه به‌ دنبال دارد

به گزارش مشهد فوری ، اصغر عبداللهی ظهر امروز در همایشی که به‌ مناسبت بزرگداشت روز روانشناس و مشاور در تالار شهر مشهد برگزار شد، به‌ فراز و فرودهای نظام روانشناسی اشاره کرد و اظهار داشت: روانشناسی در بیش از 80 رشته در جهان مداخله می‌کند.

سرپرست معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روانشناسی کشور بیان کرد: روانشناسی یک علم فراگیر در زندگی است و خوب زیستن، ناظر بر این علم مقدس بوده، چراکه پهلویی از این علم دین و معنویت و پهلوی دیگر آن فیزیولوژی بشر است.

وی با بیان این موضوع که فردی که درصدد ایجاد حال خوب برای خودش است باید با این رشته انس بگیرد، تصریح کرد: چنانچه تاب‌آوری افزایش یابد هر طوفان سهمگینی در مقابل انسان، تعظیم می‌کند.

عبداللهی عنوان کرد: سازمان نظام روانشناسی دارای 250 هزار دانش‌آموخته است که در صورت ایجاد همدلی و تعامل بین آنان، قطعا می‌توانند یک کشور را اداره کنند.

سرپرست معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان‌شناسی کشور بر تعامل و افزایش اثربخشی به‌ واسطه آن تاکید و تصریح کرد: امید است این تعاملات نقطه عطفی باشد تا مشهد را تبدیل به‌ خیمه روانشناسی کند.

وی به‌ مشکلات موجود در اخذ مجوز فعالیت روانشناسان اشاره و تاکید کرد: ما تراکم مراجعین و گرفتن مجوز را البته با دقت و رعایت ضوابط می‌شکنیم. پیش از این، تفکر بر این بود که فرهیختگان در تهران نشسته‌اند که رفتاری خودشیفته و نامبارک بود که خوشبختانه شکسته شد و امروز خراسان در این خصوص متکی به‌ خود است و خود را مدیریت می‌کند.

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور بیان کرد: شاید مشهد را بتوانیم در انسجام، مهد روانشناسی بدانیم.

عبداللهی با بیان اینکه وقتی جامعه ما دارای 4 میلیون معتاد است قانون‌گریزی رواج می‌گیرد، یادآور شد: وقتی 56 آسیب، به‌عنوان آفت‌ جامعه شناخته شده، تمامی این‌ها به‌ پیکره جامعه ما هجمه وارد و جمعیت را تهدید می‌کند و افسردگی را به‌ یک موضوعی تبدیل می‌کند که به‌ هر خانه سر می‌زند، روانشناسی است که می‌تواند این معضلات را کنار بزند و انسانی شاداب را تربیت کند.

وی گفت: امروز سبک زندگی در کشور ما دچار مشکل شده و این موضوع را می‌توان در سبک معماری خود دید؛ امروز نه در معماری، نه تغذیه، پوشاک و نه در استفاده از هنر و فضای مجازی نمی‌توانیم افتخار کنیم.

هر طلاق 150 میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور افزود: وقتی آستانه روانیِ پایین و اضطراب بر ما حاکم شد و تمامی این مشکل را با خود به‌ منزل و محل کار بردیم، شاهد ایجاد مشکلات خواهیم بود، چنانچه در جامعه تاب‌آوری بالا برود طلاق کاهش می‌یابد، امروز بیش از 90 درصد درخواست طلاق‌ها را زنان در جامعه می‌دهند که قابل تامل است.

عبدالهی با اشاره به‌اینکه هر طلاق 150 میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد، بیان کرد: طلاق سبب می‌شود زنان آسیب‌های بسیاری متحمل شوند، چنانچه تاب آوری و قناعت زنان بالا رود و یک سازش منطقی داشته باشند، قطعا این اتفاقات نامبارک رخ نمی‌دهد.

سلامت نیروی انسانی ضروری است

معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که سلامت روانی از نظر ما داشتن رفاه کامل جسمی، روحی و اجتماعی است و نه تنها داشتن بیماری.

مهدی زارعی با اشاره به‌ این نکته که توجه به‌این موضوع در ایران مورد نیاز است، بیان کرد: موضوعی که به‌نوعی سهوأ مورد غفلت قرار گرفته و مشکلاتی در فضای مجازی را سبب شده، علاوه بر این، ما را به‌جایی رسانده که دادگاه‌هایی بسیار فعال و پرمشغله داشته باشیم.

وی سلامت نیروی انسانی را یکی از ضرورت‌های جامعه امروز دانست و ادامه داد: در حوزه فرهنگی شهرداری مشهد از دیرباز تاکنون توجه خاصی به‌این حوزه داشتیم که بسترسازی در زیباسازی شهر در ایام مختلف گرفته، یکی از این موارد است تا مردم احساس لطافت و دلپذیری کنند و نوعی دیگر از زندگی را در مشهد تجربه کنند.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد ضمن اشاره به‌این موضوع که توجه به‌این مقوله سبب می‌شود مردم در فعالیت‌های اجتماعی خود موفق‌تر باشند، تصریح کرد: چنانچه در ایفای نقش مشکل داریم باید بدانیم در بخش سلامت روانی دچار اشکال هستیم.

زارعی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که مدیریت شهری تلاش دارد با کمک بخشی از جامعه که روانشناسان و مشاوران محسوب می‌شوند با جریان سیال و روان مردم ارتباط بهتر و کارآمدتری داشته باشد.

توجه به‌موضوع نشاط و طراوات در بودجه 98 شهرداری

در ادامه این مراسم، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز گفت: چندین جلسه با جامعه بسیاری از روانشناسان در دانشگاه‌ها و مراکز دینی و پژوهشی داشته و نکات و تذکراتی که در اداره شهر باید مورد توجه قرار گیرد را از آنان دریافت کرده‌ایم.

احسان اصولی یکی از ویژگی‌های مورد توجه در شهر مشهد را توجه به‌طراورت و نشاط خواند و ادامه داد: این موضوع در بودجه سال 98 مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که قرار است امسال شهر مشهد را رنگین‌تر از سال‌های گذشته ببینیم، اضافه کرد: در جشنواره‌هایی که این روزها در مشهد در حال برگزاری است، این موضوع را تاکنون مشاهده کرده‌اید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد بر تاثیر رنگ‌ها بر عواطف و نشاط مردم تاکید و تصریح کرد: روانشناسان از جمله قشرهایی هستند که می‌توانند مدیریت شهری را رسیدن به‌این مولفه مورد تاکید، کمک کنند.

اقبال مردم به‌رشته روانشناسی در سال‌های اخیر

در بخش دیگری از این نشست، رئیس شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان رضوی نیز با بیان اینکه امروز رشته روانشناسی مورد توجه جامعه قرار گرفته است، گفت: همین موضوع سبب شده روانشناسی یکی از رشته مورد اقبال در رشته ادبیات و علوم انسانی باشد.

سید امیر امین یزدی ادامه داد: امروز بخشی از بودجه سازمان‌ها مربوط به‌آموزش روانشناسی است و حتی در شورای شهر مشهد کارگروهی در این خصوص تشکیل شده که در تصمیمات شهری نظر می‌دهد، همچنین، از همه مهم‌تر اینکه قانون‌مندتر شدیم.

وی به‌تشکیل سازمانی در خصوص روانشناسی اشاره و این سازمان را تازه‌کار دانست و خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادها باید کمک کنند تا این سازمان، فعال شود.

رئیس شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خراسان رضوی توجه به‌رشته روانشناسی را نشان‌دهنده رشد در جامعه خواند و یادآور شد: امروز روانشناسی به‌عنوان یک علم مورد پذیرش قرار گرفته است که این موضوع نشان دهنده رشد است.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها