تسویه حساب با زبان اسلحه ؛ اختلاف‌ جوانان شرور،منطقه توس مشهد را به هم ریخت

١٠روز پس از تیراندازی در بولوار توس مشهد، یکی از عاملان این تیراندازی‌ها که به زخمی شدن ٢مرد جوان منجر شده بود، دستگیر شد.

تسویه حساب با زبان اسلحه ؛ اختلاف‌ جوانان شرور،منطقه توس مشهد را به هم ریخت

به گزارش مشهد فوری ، 10روز پس از تیراندازی در بولوار توس مشهد، یکی از عاملان این تیراندازی‌ها که به زخمی شدن ٢مرد جوان منجر شده بود، دستگیر شد. فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه تیراندازی‌ها در پی اختلافات شخصی بوده است اعلام کرد که بیشترین تیراندازی‌های صورت گرفته در سطح شهر به علت اختلاف‌های شخصی هستند.
عصر جمعه ٢٣فروردین، یک موتور‌سیکلت با ٢سرنشین با سرعت زیاد در بولوار توس در حرکت بود و با فاصله‌ای نه چندان زیاد ٣موتورسیکلت دیگر نیز با سرعتی سرسام‌آور در تعقیب آن‌ها بودند.
این تعقیب و گریز شرورانه تا خیابان توس‌٨١ ادامه یافت و به علت کم شدن فاصله موتورسیکلت‌ها یکی از ترک‌نشین‌های موتورهای مهاجم،در حالی که یک اسلحه در دستانش بود با حفظ تعادل روی رکاب موتور بلند شد و به سمت موتورسیکلت روبه‌رو تیراندازی کرد.
در پی این تیراندازی‌ها که موجب رعب و وحشت در منطقه شده بود، موتور مقابل سقوط کرد و سرنشینان آن زخمی شدند. صدای هولناک شلیک گلوله شهروندان را سراسیمه به خیابان کشاند و مهاجمان برای اینکه دستگیر نشوند از مهلکه گریختند.
با اعلام موضوع به پلیس، گروهی از افسران کلانتری کاظم‌آباد به دستور سرهنگ اکبر آقا‌بیگی، فرمانده انتظامی مشهد در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد مصدومان این نزاع خیابانی «امیر.ب» و «محمد.ت» بوده‌اند که در اثر شلیک گلوله اسلحه وینچستر بیش از ١٧ساچمه به نواحی مختلف بدنشان اصابت کرده است. مصدومان بلافاصله به بیمارستان طالقانی مشهد اعزام شدند و تحقیقات درباره شناسایی مهاجمان و علت تیراندازی‌ها آغاز شد. با بهبود نسبی وضعیت مصدومان این حادثه تحقیقات از آن‌ها آغاز شد که اعلام کردند «مجتبی.ص» و «سجاد.م» بدون هیچ دلیلی به تعقیب آن‌ها پرداخته و به سمتشان شلیک کرده‌اند.
با شناسایی هویت مهاجمان، موضوع به مقام قضایی اعلام و رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد. تحقیقات تیم‌های تجسس و افسران اطلاعات کلانتری کاظم‌آباد برای شناسایی محل اختفای متهمان آغاز و در‌نهایت چند روز پیش مشخص شد این افراد شرور در یک منزل مسکونی در توس ٧٣مخفی شده‌اند.
پاک‌سازی مخفیگاه متهمانz
مأموران با هدایت سرگرد حسینی، فرمانده کلانتری کاظم‌آباد و هماهنگی قضایی ضمن رعایت موازین شرعی با ورود به این منزل بازرسی از آن را آغاز کردند. مأموران در همان ابتدا موفق به شناسایی خانمی جوان شدند که درون این خانه حضور داشت و بعد از مدتی توانستند « سجاد.م» یکی از متهمان که اقدام به شلیک کرده و درون سرویس بهداشتی این منزل مخفی شده بود را دستگیر کنند. در ادامه از این محل مقادیری موادمخدر مشکوک به شیشه، کریستال و مقادیری تریاک کشف شد. بررسی‌ها نشان داد که خانم جوان هیچ نسبتی با متهمان نداشته و تنها برای استعمال موادمخدر به این پاتوق آمده است.
ریشه‌یابی درگیری در کینه‌های شخصیz
با انتقال متهم به کلانتری، بازجویی‌ها از این متهم نوزده ساله آغاز شد. در اظهاراتی صریح اعلام کرد: «‌دوستم (مجتبی.ص) با محمد (یکی از مصدومان حادثه) از قبل مشکلات و اختلافاتی داشتند. آن روز به دنبال من آمد و از من خواست تا او را برای تلافی و انتقام‌گیری از محمد همراهی‌اش کنم. من هم پذیرفتم و ترک موتور او سوار شدم و با اسلحه‌ای که در اختیارم گذاشته بود تنها ٣گلوله به سمت آن‌ها شلیک کردم. بعد که آن‌ها زمین خوردند و محل شلوغ شد ما فرار کردیم. برای اینکه دستگیر نشویم ٢شب سرگردان بودیم و جایی را نداشتیم که برویم. تا اینکه به توس ٧٣رفتیم و در آن منزل مخفی شدیم. اما محمد از آنجا رفت.»
عامل اصلی تیراندازی‌های مشهد شخصی است
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه عملیات افسران کلانتری کاظم‌آباد برای دستگیری دیگر متهم پرونده ادامه دارد اعلام کرد که بیشترین انگیزه و علت تیراندازی‌ها مسائل شخصی و انتقام‌گیری است و بیشترین اسلحه‌های به‌کارگرفته شده در این درگیری‌ها نیز شکاری بوده است.
به گفته سرهنگ اکبر آقا‌بیگی، تعداد زیادی از پرونده‌های تیراندازی در مشهد به نتیجه رسیده و عاملان آن دستگیر و اسلحه‌های آن‌ها نیز کشف شده است.
وی با اشاره به افزایش کشفیات اسلحه‌های غیرمجاز در سطح شهر مشهد از آغاز برخوردهای سخت و جدی پلیس با متهمانی که از اسلحه‌های مجاز به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند، خبر داد و اعلام کرد: اگر فردی اسلحه شکاری مجاز در اختیار دارد نمی‌تواند آن را به دیگری بسپارد و یا خارج از دستورالعملی که ملزم به رعایت آن است، استفاده کند.
آقا‌بیگی با اشاره به همکاری خوب مردم، در معرفی مجرمان و افرادی که اسلحه‌های غیرمجاز در اختیار دارند بیان کرد: این همکاری که امیدواریم بیشتر هم بشود موجب تأمین امنیت شهروندان است به طوری که با اعلام وجود یک اسلحه غیرمجاز در بخشی از شهر پلیس حتما به موضوع ورود پیدا می‌کند و با توقیف این اسلحه از وقوع حوادث بعدی پیشگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه افراد با قرار دادن اسلحه‌های مجاز خود در اختیار دیگران در واقع در بروز جرم نقش دارند گفت: در صورتی که این افراد با اسلحه‌های مجاز جرمی مرتکب شوند یا در اثر استفاده از آن قتلی رخ دهد، صاحبان اصلی این اسلحه‌ها نیز مجرم تلقی می‌شوند و به عنوان معاونت در قتل پای میز محاکمه خواهد نشست.

منبع: شهرارا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها