مدارس جدیدالااحداث پس از زلزله در خراسان رضوی هیچ آسیبی ندیده‌اند

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه اغلب مدارس آسیب‌دیده در زلزله خراسان ضوی در منطقه رضویه واقع شده‌اند، گفت: مدارس جدیدالااحداث، در زلزله 6 ریشتری استان هیچ آسیبی ندیده‌اند.

مدارس جدیدالااحداث پس از زلزله در خراسان رضوی هیچ آسیبی ندیده‌اند

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل نوسازی مدارس خراسان رضوی، حسین پور، در جلسه بررسی مدارس آسیب‌دیده در زلزله استان، اظهار کرد: فعالیت آموزشی در مدارس جدیدالااحداث که هیچگونه آسیبی در زلزله ندیده‌اند دایر است همچنین 8 مدرسه به دلیل مقاوم بودن به منظور پایگاه مدیریت بحران و امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اغلب مدارس آسیب‌دیده در زلزله اخیر استان فرسوده و قدیمی بوده‌اند و قدمتی بیش از 40 سال داشته‌اند.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع زلزله، کارشناسان این اداره‌کل در مناطق زلزله‌زده که دارای پراکندگی زیاد هستند و تعداد زیادی روستا دارند، حضور یافته‌اند و با دقت شرایط مدارس را از لحاظ فنی و استحکام مورد بررسی قرار داده‌اند.

حسین‌پور افزود: تا کنون از حدود 32 روستای بازدید شده چهار مدرسه با توجه به فرسودگی مدرسه و آسیب‌های جدی قابل استفاده نیست و باید تخریب و بازسازی شوند.

وی عنوان کرد: برخی مدارس قدیمی نیز آسیب‌هایی از جمله ترک‌های جزئی، ریختن گچ یا شکستگی شیشه دارند که با ترمیم و مرمت در شرایط عادی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند، اما به دلایل فنی و نامناسب بودن ساختمان‌ها و شرایط روحی و روانی دانش‌آموزان و اولیاء آنان استفاده مجدد از این فضاها فعلا امکان‌پذیر نیست.

سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان ادامه داد: در صورت تحقق اعتبارات لازم، مدارس مناطق زلزله‌زده در کمترین زمان بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها