اعزام زائران با قطار به عتبات عالیات از مشهد فراهم شد

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی از فراهم سازی امکان اعزام زائران از طریق سفر ریلی به عتبات عالیات با قطار مسافری مشهد – خرمشهر خبر داد.

اعزام زائران با قطار به عتبات عالیات از مشهد فراهم شد

به گزارش مشهد فوری ، محمدهادی ضیائی‌مهر مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی این اداره کل و هماهنگی های صورت گرفته با معاونت مسافری و اداره کل برنامه ریزی و خدمات مسافری در راستای عزیمت زائرین عتبات عالیات به کشور عراق امکان اعزام زائرین حرمین شریفین با قطار مسافری مشهد -خرمشهر فراهم شد.

ضیایی مهر افزود: در قرارداد فی‌مابین یکی از شرکتهای قطارهای مسافری با یکی از شرکتهای خدمات زیارتی به نمایندگی از سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی امکان اعزام زائرین از مشهد به شلمچه از طریق ریلی فراهم و از آن نقطه به صورت جاده ای زائرین به عتبات عزیمت می نمایند.

وی اظهار کرد: این سفر زیارتی به صورت حمل و نقل ترکیبی ریلی - جاده ای صورت می پذیرد و عزیمت به صورت ریلی از طریق سازمان حج و زیارت استان در گزینه های سفر برای زائرین اعلام شده و این قطار از اول اردیبهشت‌ماه حمل و نقل مسافران را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل راه آهن خراسان در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷به لحاظ سفرهای ریلی و زیارتی ۱۴میلیون نفرجابجایی مسافر داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۸درصد رشد داشتیم.

ضیائی مهر همچنین از رشد مسیر ریلی به مشهد خبر داد و افزود: در حال حاضر از مشهدمقدس به ۲۹شهر و مرکز استان قطار مستقیم داریم که اتصال به ۴شهر کرمانشاه، رشت، همدان و ارومیه در نوروز امسال صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز با فعالیت بیش از ۲هزار رام قطار ، حدود ۹۰۵هزار نفر ظرفیت مسافر را به صورت ورودی و خروجی فراهم کردیم که تا کنون ۶۰درصد این ظرفیت به ثمر رسیده است.

ضیایی مهر از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی با قطار به مشهدمقدس در بخش نخست تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان ششمین روز فروردین ماه سال جاری ۴۵۸ هزار و ۶۵۲ نفر از ۲۹ شهر و مرکز استان کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد با قطار به صورت رفت و برگشت جا به جا شده اند.

وی تاکید کرد: برای جابجایی این مسافران یک هزار رام قطار مسافری بدون حتی یک مورد لغو برنامه بکار گرفته شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان اظهار داشت: ۹۶ درصد قطارهای مسافری از مشهد راس ساعت مقرر و بدون هیچگونه تاخیری اعزام شده اند و تنها چهار درصد قطارها با تاخیر مختصری اعزام که متوسط تاخیر به ازای هر قطار مسافری از مبدا مشهد کمتر از ۳۰ ثانیه بوده است.

وی در ادامه گفت: متوسط تاخیر قطارهای مسافری در حوزه ریلی استان در این ایام به ازای هر قطار ۳.۵ دقیقه بوده است که نسبت به نوروز گذشته که ۵ دقیقه بوده، ۳۰ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است ۵۰ درصد قطارهای مسافربری کشور در تعطیلات نوروزی به مشهد رفت و آمد دارند.

منبع: خبرنگاران جوان

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها