ابتکار: میزان بارندگی در سال جاری نمی‌تواند مصرف 30 ساله آب را جبران کند

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: میزان بارندگی در سال جاری خوب بوده، اما نمی‌تواند مصرف 30 ساله آب را جبران کند.

ابتکار: میزان بارندگی در سال جاری نمی‌تواند مصرف 30 ساله آب را جبران کند

به گزارش مشهد فوری ، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در همایش «رد پای آب» که در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: میزان بارندگی در سال جاری خوب بوده، اما نمی‌تواند مصرف 30 ساله آب را جبران کند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بیشتر از حد توان آب شیرین، این نوع از آب را مصرف می‌کنیم، ادامه داد: متاسفانه آب‌ها را آلوده کرده، رودخانه‌ها را نیز دچار مشکل کرده‌ایم، همچنین، برداشت نامناسب از آب‌ها و هدر دادن بی‌رویه در آب را هم انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف کشور در تمام زمینه‌ها و از جمله آب باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: با توجه به این مسئله در حال حاضر در چهار شهر پویش «رد پای آب» با مشارکت بانوان برگزار شده که در 10 شهر دیگر کشور طی چند ماه آینده این همایش برگزار می‌شود و هدف از این حرکت خودجوش مردمی تغییر در الگوی مصرف آب در کشور است.

ابتکار ضمن بیان این موضوع که دولت برای برقراری ثبات در بازار کشور تلاش می‌کند، تایید کرد: امروز با وجود جنگ اقتصاد ی‌ای که دشمن علیه ما به راه انداخته و نیز با وجود اخلالگران داخلی دولت توانسته است، ثبات را به بازار بازگرداند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده یادآور شد: خراسان رضوی و مشهد در تنش آبی نگران‌کننده‌ای قرار دارد، بنابراین، مسئله صرف دولت و حاکمیت نیست و نگاه توسعه به بخش آب باید پایدار باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت و اهتمام همه گروه‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد در زمینه آب نیاز است، خاطرنشان کرد: آب معضلی جهانی شده و کشور ما نیز با آن رو به‌رو است، همچنین در بخش کشاورزی نیز الگوهای مصرف ما نادرست بوده و باید برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب در بخش کشاورزی تلاش خود را بیشتر کنیم و همه افراد جامعه باید در کاهش تنش آبی مشارکت کنند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها