وضعیت قرمز و زرد "آب" در 30 شهر خراسان رضوی

مدیرعامل آبفای استان نسبت به تامین آب شرب 73شهرتحت پوشش در درازمدت اظهارنگرانی کرد و گفت: شهرهای گلبهار، قوچان ، رضویه، نیشابور و شاندیز به لحاظ برخورداری از منابع آب شرب در شرایط قرمز و 25شهرهم در موقعیت زرد قرار دارند.

وضعیت قرمز و زرد "آب" در 30 شهر خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری ، سید ابراهیم علوی اظهارداشت:در این جلسات راهکارهای تامین کوتاه مدت مورد بررسی قرار می گیرد ولی مسیر تامین آب شهرهای بزرگ در قالب طرح جامع برای افق 1410 باید مشخص و برای رفع مشکل آب آینده 73 شهر تحت پوشش هم برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد اجرای پروژه های بخش آب صرف رفع کسری آبدهی چاه های موجود می شودتاکید کرد:چالش کمبود آب در استان هر روز عمیق تر می شود.

مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی عبور موفقت آمیز از شرایط تنش آبی در چند سال گذشته را نتیجه همکاری آبفای شهری و آب منطقه ای استان اعلام کرد وخواستار روان کاری فرآیندهای تامین آب شد.

علوی وضعیت تامین آب بیشتر شهرها را در نقطه سر به سر دانست که در صورت بروزکوچک ترین مشکل با کم آبی مواجه خواهند شد.

وی از مدیران آب منطقه ای خواست در کنارمسائل مرتبط با تامین آب شهرمشهد، دغدغه تامین آب شهرهای استان را هم داشته باشند و تمدید پروانه بهره برداری را با حساسیت و سرعت عمل بیشتری در دستور کار و پیگیری قرار دهند.

وی همچنین بر بازنگری و بروز رسانی نیاز آبی شهرهای استان در افق 1420 با تخصیص میزان کسری آب و تدوین برنامه منابع تامین آب مناطق شهری و تفکیک پروژه های آبرسانی به منظور افزایش سهم استان از پروژه های ملی آبرسانی تاکید کرد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها