تولید 2 میلیون قطعه ماهی قرمز در مشهد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد: در سال جاری تاکنون حدود 2 میلیون قطعه ماهی قرمز از 17 مرکز پرورش ماهی‌های تزئینی تولید شده است.

تولید 2 میلیون قطعه ماهی قرمز در مشهد

محمد رشتی‌باف صبح امروز در نشست خبری شبکه دامپزشکی استان در داره کل دامپزشکی مشهد اظهار کرد: اغلب مردم برای سفره هفت‌سین از ماهی‌های قرمز استفاده می‌کنند اما باید توجه داشت که حقوق حیوانات را رعایت کرد و بستر مناسب برای نگهداری ماهی قرمز فراهم شود. به علت فرهنگ‌سازی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد توزیع ماهی‌های قرمز در بازار کمتر شود. در سال جاری تاکنون حدود 2 میلیون قطعه ماهی قرمز از 17 مرکز پرورش ماهی‌های تزئینی تولید شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته این تعداد 6 میلیون قطعه بوده است. پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک تا دو میلیون کمتر از سال قبل تولید و توزیع ماهی داشته باشیم. برای این منظور در تمام مزارع استان آزمایش‌های ویروسی، باکتریایی و انگلی انجام می‌شود و در صورتی که مشکلی نباشد، این ماهی‌ها در سطح استان توزیع می‌شود.

رشتی‌باف با بیان اینکه طبق آزمایشات صورت گرفته تاکنون هیچ مشکلی در این ماهی‌ها دیده نشده است، گفت: در نگهداری ماهی قرمز باید نکاتی رعایت شود. یکی از این نکات مربوط به ظرف آب است که به علت جذب اکسیژن بیشتر، سطح ظرف از عمق آن بسیار مهمتر است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اضافه کرد: بنابراین باید برای نگهداری ماهی‌ها ظروفی انتخاب شود که سطح تماس بیشتری داشته باشد. آب شیرین آشامیدنی که کلر دارد برای ماهی کشنده است. باید حتما حداقل 24 ساعت آب را در ظرف بهداشتی مجزا نگهداری کرد و بعد از آن آب را داخل تنگ ریخت. بهتر است که نصف آب تنگ و نه تمام آن عوض شود.

وی بیان کرد: برای رعایت موارد بهداشتی نیز باید از تماس دست با آب تنگ و آکواریوم جلوگیری شود. ماهی قرمز نیاز به غذا ندارد مگر آنکه نیاز به افزایش وزن داشته باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل کشنده ماهی دمای بالای 25 درجه محیط است. بهترین دما برای ماهی قرمز بین 12 تا 25 درجه است. رهاسازی ماهی‌های قرمز نیز باید در استخرها صورت گیرد و به هیچ‌وجه در رودخانه ریخته نشود چون اکوسیستم‌رودخانه را عوض می‌کند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها