«مدیر» مورد نظر در دسترس نیست

«مدیر» مورد نظر در دسترس نیست

بارش برف و لغو پروازهای فرودگاه مشهد در روز جمعه به علت حفظ جان مسافران امری طبیعی و حتی ضروری بود. فرودگاه مشهد در اطلاعیه‌هایی بر منصفانه قضاوت کردن از سوی رسانه‌ها تاکید می‌کند اما آنچه جای انتقاد دارد این است که مسافران عنوان می‌کردند مدیران شرکت هواپیمایی، نماینده سازمان هواپیمایی و مدیرکل فرودگاه پاسخگوی مسافران نبودند، حتی مدیران مربوطه برای دفاع از حیثیت سازمان هواپیمایی کشور و فرودگاه مشهد، حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نبودند. نکته مورد انتقاد دیگر عدم سرویس‌‌دهی شرکت‌های هواپیمایی به مسافران در طول سه روز معطلی است.

این رویداد در ابتدای سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، تردیدها را درباره زیرساخت‌های گردشگری این شهر بیشتر کرد و اکنون که موج اعتراضات فروکش کرده است چند سوال باقی مانده است، سوال اینجاست که در حوزه حمل و نقل هوایی برای سال 2017 چه اقدامی انجام گرفته است؟ یک فرودگاه بین‌المللی چه استانداردهایی دارد و آیا فرودگاه مشهد استانداردهای عنوان "بین‌المللی" را دارد؟ آیا بعد از این اتفاق باید معاون زیارت استاندار عذرخواهی می‌کرد یا مسوولانی که در این حیطه به وظایف خود عمل نکردند باید عذرخواهی می‌کردند؟

در حالی که از سوی مسوولان فرودگاه مشهد اعلام می‌شد وضعیت پروازها به حالت عادی بازگشته، مسافران پرواز مشهد به ساری از ساعت 3 روز جمعه 29 اسفندماه تا ساعت 11 شب گذشته معطل بودند و در طی سه روز اخیر به دنبال وقوع این وضعیت در فرودگاه مشهد، خادمان حرم رضوی حدود 200 نفر از مسافران را به حرم رضوی بردند و در رواق شیخ طوسی و شیخ حر عاملی اسکان دادند و صبحانه در میهمانسرای حضرت رضا(ع) اطعام شدند، اما باتوجه به تعداد کسانی که در فرودگاه گرفتار بودند این عدد نمی‌تواند زیاد باشد.

روز گذشته معاون زیارت استانداری و فرماندار مشهد از وضعیت فرودگاه مشهد بازدید کردند و معاون استاندار نسبت به وضعیت پیش آمده در فرودگاه عذرخواهی کرد. محمد حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: در جریان بازدید از فرودگاه مشهد مشخص شد که مسافران شرکت‌های کاسپین، آتا و تابان دچار مشکل و تاخیر بودند. طی تماس با مسوولان شرکت‌ها قرار شد که هواپیمای جایگزین بفرستند و برنامه‌ریزی شد تا پایان روز شنبه یک اسفندماه، پروازهای عقب‌افتاده انجام گیرد.

وی از راه‌اندازی ستاد اجرایی تاخیر پروازها در فرودگاه مشهد خبر داد و عنوان کرد: این ستاد با مسوولیت فرودگاه مشهد و مشارکت ایرلاین‌ها راه‌اندازی می‌شود و از این پس جلساتی را به صورت مستمر برگزار می‌کنیم.

عین‌الله رجب‌پور، یکی از مسافران پرواز مشهد- ساری شب گذشته در گفت‌وگو با ایسنا- ‌اظهار کرد: اولین پرواز ما برای جمعه ساعت سه صبح شرکت هواپیمایی کاسپین بود، بعد از لغو شدن این پرواز، روز بعد برای ساعت 5 بعدازظهر بلیت گرفتیم، حتی کارت پروازهایمان صادر شد، اما باز هم این پرواز لغو شد و برای سومین بار برای ساعت 13 امروز بلیت گرفتیم، اما اعلام شده است که این پرواز ساعت 23 انجام می‌شود، ما بیش از 200 نفر هستیم که به این وضعیت دچار شدیم.

وی افزود: مشکل بدتر این است که چرا مسئولان فرودگاه دروغ می‌گویند و در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان می‌کنند که وضعیت فرودگاه مشهد به حالت عادی بازگشته است. علاوه بر اینکه احترامی برای وقت مسافران قائل نیستند، خسارت مالی زیادی به ما وارد کردند، ما تنها در شب گذشته 440 هزار تومان هزینه اقامت در هتل دادیم. بلیت این پرواز به 165 هزار تومان و به برخی 350 هزار تومان فروخته شده است.

یوسف علی یزدانی، یکی مسافران پرواز مشهد- ساری هواپیمایی کاسپین با انتقاد از عدم پاسخگویی مسوولان فرودگاه گفت: در این فرودگاه بین‌المللی، سازمان هواپیمایی حتی یک نماینده ندارد که پاسخگو باشد. مدیر فرودگاه مشهد نمی‌تواند به سازمان هواپیمایی بگوید که نماینده‌اش را به فرودگاه مشهد اعزام کند، مسوولان فرودگاه مشهد می‌گویند ما کاره‌ای نیستیم و فقط نظافت‌چی هستیم، اما سوال اینجاست که آیا از دیروز به شکایت ما رسیدگی شده است، در حالی که طبق قانون آیین دادرسی کیفری به محض اعلام شکایت باید رسیدگی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها