ظرفیت اسکان 27 هزار زائر حرم رضوی در ایام نوروز فراهم شده است

ظرفیت اسکان 27 هزار زائر حرم رضوی در ایام نوروز فراهم شده است

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نوروز 96 ظرفیت اسکان اصلی و اضطراری برای بیش از 27 هزار نفر از زائران حضرت رضا(ع) در هر شب در مشهد فراهم شده است.

علی قناویزچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اقامتگاه‌ها و مراکز اسکان مسافران نوروزی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مکان‌ها و اقامتگاه‌های متعددی جهت اسکان زائران از سوی مدیریت امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد در نظر گرفته شده که زائران حضرت رضا(ع) می‌توانند از این اماکن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از اماکن به عنوان اقامتگاه‌های اصلی و غیرسرپوشیده و تعدادی دیگر به عنوان اقامتگاه‌های اضطراری و سرپوشیده معین شده است که می‌توان از کمپ‌های غدیر و نصرت به عنوان مراکز اسکان اصلی و از سالن‌های سرپوشیده نمایشگاه بین‌المللی و سالن‌های ورزشی موجود در سطح شهر به عنوان اقامتگاه‌های اضطراری نام برد.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد درباره ظرفیت و گنجایش مراکز اسکان زائران گفت: مراکز اسکان غیرسرپوشیده شهری ظرفیت 17 هزار نفر، مراکز اسکان سرپوشیده گنجایش 7 هزار و 500 نفر و مراکز اضطراری قابلیت اسکان 3 هزار زائر را دارند.

قناویزچی به طرح استقبال از زائر اشاره و عنوان کرد: ایام نوروز در ورودی‌های بجنورد، نیشابور، پایانه‌های مسافربری و راه‌آهن، ایستگاه هایی به منظور استقبال از زائران تعبیه شده که زائران در بدو ورود به شهر مشهد می‌توانند از خدمات این ایستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا فعالیت‌هایی از جمله اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، برگزاری تورهای گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری، طرح اسباب خوشحالی با هدف کمک به نیازمندان، طرح نایب الزیاره و زیباسازی مسیر راه‌آهن برنامه‌ریزی شده است.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد درباره میزان رضایت زائران از مراکز اسکان در مشهد، بیان کرد: طرح‌های نظرسنجی از میزان رضایت زائران از مراکز اسکان، از سال 92 تاکنون ادامه دارد و خوشبختانه آمار رضایت زائران در مشهد نسبت به نارضایتی آنها هر ساله در اکثریت قرار دارد.



منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها