فضای گردشگری باید عرضه محور باشد نه تقاضا محور

فضای گردشگری باید عرضه محور باشد نه تقاضا محور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ما تلاش می‌کنیم فضای گردشگری عرضه‌محور شود نه این که تقاضامحور باشد.

حسین زارع‌صفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تبلیغات و تابلوهای سطح شهر مشهد باید به گونه‌ای باشد که گردشگرانی که از بیرون به پایتخت فرهنگی جهان اسلام وارد می‌شوند متوجه گفتمان متناسب با رویداد مشهد 2017 شوند.

وی افزود: اساس انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام این است که نگاه‌ها بیشتر به سمت مشهد معطوف شود و مشهد جایگاه خود را در تعاملات و ارتباطات فرهنگی بیش از پیش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با بخش خصوصی جلسات متعددی را داشتیم تا برنامه‌ریزی به منظور آماده‌سازی شرایط برای این رویداد فرهنگی و پذیرش میهمان‌های بین‌المللی فراهم شود. ما تلاش می‌کنیم فضای گردشگری عرضه‌محور شود نه این که تقاضامحور باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی محیطی در سطح شهر مشهد و خارج از ‌آن افزود: مشهد باید به وسیله تابلوها و بنرها بیشتر خود را معرفی کند و تبلیغات در سطح شهر مشهد باید به گونه‌ای باشد که گردشگرانی که از بیرون به پایتخت فرهنگی جهان اسلام وارد می‌شود، متوجه گفتمان متناسب با این رویداد در مشهد شود. همچنین برخی از بخش‌ها در خارج از کشور همچون سفارت‌خانه‌ها می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

وی عنوان کرد: محیط‌های تاریخی برای بازدید گردشگران آماده شود. همچنین یکی از اقداماتی که صورت گرفته تعریف برند ویژه مشهد است. "گردشگری حلال" یکی از برندهایی است که از سال گذشته مقدمات آن فراهم شده و سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

زارع‌صفت با اشاره به دیگر جاذبه‌های گردشگری استان خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری و جاذبه‌های تاریخی همچون فردوسی و مناطق توریستی شهرستان‌های اطراف مشهد، می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی با مشهد و به نوعی مکمل مشهد باشند و در قالب گردشگری طبیعی مانند آبشار اخلمد، سد فریمان، پارک تندوره مورد توجه قرار می‌گیرند. جاذبه‌هایی همچون آسبادهای نشتیفان، قنات قصبه، مزار احمد جامی و جاذبه‌هایی از این دست مورد توجه قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها