استفاده از زبان هنر بهترین راه انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی

استفاده از زبان هنر بهترین راه انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی

هنرمند پیشکسوت انقلابی مشهد گفت: یکی از شاخص‌های نمایشگاه مشهد انقلابی استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم انقلاب است که متناسب با روحیات و نیازمندی‌های گروه‌های مختلف سنی به مخاطبان ارائه می‌شود.

علیرضا خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این نمایشگاه یادمان‌های زمان انقلاب برای نسل امروز به صورت جامع و در بخش‌های متنوع به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: پرداختن به رویدادهای انقلاب می‌تواند نسل غایب انقلاب را در فضایی واقعی و نمایشی با هویت انقلابی مشهد آشنا و خاطرات آن دوران را در ذهن مخاطب ماندگار کند.

وی یکی از نقاط قوت این نمایشگاه را پرداختن به رویدادهای انقلاب به صورت سناریوهای هدفمند دانست و گفت: این شیوه به خوبی می‌تواند نسل غایب انقلاب را در فضایی واقعی و نمایشی با هویت انقلابی مشهد آشنا کند و باعث تثبیت و ماندگاری بیشتری بر ذهن بازدیدکنندگان شود.

این نقاش انقلابی مشهدی در ارتباط با تاثیر جلوههای بصری این نمایشگاه ادامه داد: نقاشی به عنوان در دسترس‌ترین هنر تاثیرگذاری بسیاری نسبت به هنرهای نوشتاری و گفتاری دارد و در کوتاه‌ترین زمان پیام و حرف خود را به مخاطب منتقل می‌کند.

خالقی بیان کرد: برای نسل جوان که انقلاب را درک نکردند و نسل دهه 60 که آن فضا را درک کردند نیز، اجرای تئاتر و بازسازی صحنه‌های راهپیمایی، تظاهرات و... برای تداعی کردن و یادآوری خاطرات آن زمان پرداخته می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های جذاب این نمایشگاه کلیشه‌سازی برای شعار نویسی توسط گروه‌ها بود.

خالقی با تاکید بر ضرورت برپایی نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نسل جوان امروز تنها شنونده خاطرات و رویدادهای انقلاب بودند، این فضای نمایشگاهی می‌تواند با بازسازی فضای واقعی اتفاقات و رویدادهای انقلابی فرصت آشنایی ملموستری برای آنان فراهم کند.

شایان ذکر است، علیرضا خالقی از هنرمندان پیشکسوت مشهدی و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای تهران در دهه 60 است. وی بیش از 40 سال سابقه نقاشی و خطاطی با موضوعات انقلابی و آیینی در کارنامه هنری خود دارد.

مهمترین اثر این هنرمند مشهدی نقاشی تماثیل امام خمینی(ره) است که در دوران مبارزات ستم شاهی در ابتدای راهپیمایی‌های مردم به عنوان نماد هویت انقلابی تظاهرات مردم مشهد حمل می‌شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها