کشفیات کالاهای قاچاق در خراسان رضوی ۲۸ درصد افزایش یافت

کشفیات کالاهای قاچاق در خراسان رضوی ۲۸ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، سید جواد حسینی اظهار داشت: ارزش ریالی کل کشفیات دستگاه‌های کاشف استان در 10 ماهه نخست 95 برابر با 1.545 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: وجود 15.5 میلیارد دلار کالای قاچاق در سال 1395 به معنی از دست دادن یک میلیون و 500 هزار شغل در سال است و با توجه به صدمات جبران ناپذیر پدیده شوم قاچاق بر فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور می‌توان گفت بهترین تعبیر از آن، تعریف مقام معظم رهبری است قاچاق مانند خنجری است از پشت بر نظام اقتصادی کشور می‌زند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در این زمینه اقدامات گستردهای در استان و با همکاری تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون استان صورت گرفته است.

حسینی خاطرنشان کرد: افزایش 237 درصدی کشفیات سازمان صنعت و معدن استان نیز به دلیل افزایش 237 درصدی تعداد بازرسی‌ها و گشتهای مشترک از سطح عرضه و کشف البسه مستعمل، لوازم و مواد غذایی و پوشاک و دوربین‌های مدار بسته بوده است.

وی تصریح کرد: مجموع ارزش ریالی کالاهای هدف مکشوفه در دهه ماهه نخست سال 95 برابر با 418 میلیارد ریال بوده است. در کالاهای مکشوفه در 10 ماهه اول 95 از نظر ارزشی، البسه با 83 میلیارد و 354میلیون ریال، پارچه با 75 میلیارد و 146 میلیون ریال و مواد غذایی با 47 میلیارد ریال بیشترین ارزش کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سهم کشفیات نیروی انتظامی از کل کشفیات از 79 درصد در سال 94 به 81 درصد در سال 95، گمرکات استان از 19 درصد در سال 94 به 13 درصد در سال 95، سازمان صنعت ، معدن و تجارت از 2 درصد به 5 درصد و مرزبانی نیز به 1 درصد رسیده است.

حسینی گفت: تعداد کل پروندههای قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان برابر با 263 پرونده بوده که از این تعداد 236 پرونده محکوم و 42 پرونده تبرئه شده‌اند.

وی ادامه داد: جریمه تعیین شده در این مدت برابر 5 میلیارد ریال بوده که از این مقدار 1 میلیارد و 608 میلیون ریال معادل 36 درصد آن وصول شده است که از نظر مقدار وصول از جریمه تعیین شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این که تعداد باندهای متلاشی شده در دهه ماهه نخست سال ، 32 باند بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است؛ گفت: تعداد متهمین دستگیر شده در 10 ماهه نخست سال 4621 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که اقتصاد اولویت نخست کشور است؛ افزود: به فرموده معظم‌له در مسئله اقتصاد آن چیزی که مهم و اصل است مسئله تولید داخلی است، مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، مسئله تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود است. اینها مسائل مبتلا به بوده است، اینها چیزهایی است که مردم آنها را حس و مطالبه می‌کنند و آمارها و اظهارات خود مسئولان هم نشان می‌دهد که این مطالب خواسته‌های مردم بجا و به مورد است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها