تهیه دستورالعمل جدید برای مقابله با موج ششم کرونا در خراسان رضوی

دبیر ستاد اجرایی مدیریت مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تهیه دستورالعمل جدید برای مقابله با موج ششم کرونا در خراسان رضوی خبر داد.

تهیه دستورالعمل جدید برای مقابله با موج ششم کرونا در خراسان رضوی

دکتر علی‌اصغر انجیدنی با بیان‌ اینکه دستورالعمل جدیدی برای مقابله با موج ششم کرونا تهیه شده است، گفت: با توجه به اینکه شواهدی از آغاز موج ششم کرونا در استان خراسان رضوی دیده می‌شود، آمادگی‌ها برای مقابله با این موج با حضور و مشارکت همه مدیران شبکه و مسوولان بیمارستان‌های شهرستان‌ها و رؤسای بیمارستان‌ها در حال اجراست.

در این دستورالعمل تجربیات پنج موج قبلی لحاظ شده و به اولویت‌هایی همچون درمان سرپایی، تفکیک بیماران کرونایی از غیرکرونایی و عدم تزریق بی‌رویه رمدسیویر به‌طور ویژه پرداخته شده است.

وی افزود: سرعت بخشی به واکسیناسیون در همه گروه‌ها به‌ویژه مادران باردار در اولویت کاری ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا قرار دارد.

دبیر ستاد اجرایی مدیریت مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای مقابله با موج ششم کرونا، قرارگاه مدیریت کرونا در همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی فعال خواهد شد، اظهار کرد: بدین منظور همه مشکلات، نیازها و درخواست‌های مرتبط با کرونا رصد می‌شود تا ضمن رعایت دستورالعمل‌ها، آمادگی حداکثری برای مواجهه با موج ششم در همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی فراهم شود.

انجیدنی بیان کرد: هم اینک ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که ۸۰ درصد از جمعیت استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد.

وی افزود: در ستاد اجرایی مدیریت مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمیته‌های بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکت‌های مردمی و دانشجویی را فعال کرده‌ایم و گزارش های روزانه تمامی کمیته‌ها بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیازهای موجود در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها