هوای مشهد در آستانه وضعیت بنفش است/ گروه های حساس از خانه بیرون نروند

شاخص کیفیت هوای امروز مشهد در وضعیت بسیار ناسالم برای تمام گروه‌ ها قرار گرفت.

هوای مشهد در آستانه وضعیت بنفش است/ گروه های حساس از خانه بیرون نروند

به گزارش خبر فوری بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌ های سطح شهر، شاخص کیفیت هوای امروز مشهد با عدد 192 برای تمام گروه‌ ها بسیارناسالم است.

همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا در سه ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌ ها ۲۰۰ و برای تمام گروه‌ ها ناسالم بوده است. کیفیت هوا در شبانه‌ روز گذشته نیز با عدد ۱۶۰ در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ ها قرار دارد.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه سمرقند با شاخص ۱۷۵ گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای تمام افراد قرار دارد. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه‌ سجاد با شاخص ۱۰۸ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای افراد حساس دارد.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های آوینی با شاخص ۱۶۱، سرافرازان با شاخص ۱۷۴، خاقانی با شاخص ۱۵۲، خیام شمالی با شاخص ۱۶۹، امامیه با شاخص ۱۷۳، شهر با شاخص ۱۵۷، چمن با شاخص ۱۶۱، الهیه با شاخص ۱۶۰، خیام جنوبی با شاخص ۱۵۷، تقی‌آباد با شاخص ۱۵۷ و ایستگاه ماشین ابزار با شاخص ۱۵۹ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه‌ های لشگر با شاخص ۱۴۹ و نخریسی با شاخص ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌ های حساس قرار دارد.‌

این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز بیماری‌ های قلبی یا ریوی، مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می‌ شود که افراد مبتلا به بیماری‌ های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌ های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها