پروژه‌ های ریلی نیمه‌ کاره جنوب خراسان ‌رضوی تکمیل می‌ شود‌

در جنوب خراسان ‌رضوی اینک پروژه ‌های ریلی مهمی در حال اجرا و تکمیل است که می ‌تواند نقش سازنده‌ ای در عمران منطقه ایفا کند.

پروژه‌ های ریلی نیمه‌ کاره جنوب خراسان ‌رضوی تکمیل می‌ شود‌

توسعه امری چند جانبه است به این معنا که از حلقه‌های به یکدیگر متصل و پیوسته فراوانی بهره می‌گیرد که در صورتی که هر این حلقه‌ ها فاقد کارایی لازم باشند سایر حلقه‌ها نیز ثمربخش نخواهند بود.

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه این است که پروژه‌های عمرانی مختلف تناسب بالایی با میزان نیازهای هر منطقه داشته باشند و از سوی دیگر در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند و مشمول مرور زمان نشوند.

در جنوب خراسان رضوی اینک پروژه‌های ریلی و هوایی مهمی در دست اجراست که قطعا تکمیل آنها می‌تواند گام بلندی در مسیر تسهیل نقل و انتقال در این منطقه اعم از حمل و نقل انسانی و تجاری فراهم آورد.

فرماندار گناباد در این زمینه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سالیان گذشته خدمات ارزنده‌ای در سطح شهرها و روستاها در حوزه‌های مختلفی مانند راه، تلفن، گاز و مسکن روستایی داشته است.

حامد قربانی ادامه داد: در شهرستان گناباد 600 میلیارد تومان مجموع پروژه‌های در حال اجراست که می‌توان از جمله این پروژه‌ها به راه‌آهن مسیر یونسی-گناباد به طول58 کیلومتر و باند دوم گناباد_ قاین به طول30 کیلومتر و باند دوم گناباد-مهنه که تنها یک و نیم کیلومتر آن باقی مانده اشاره کرد.

قربانی عنوان کرد: ساخت مسیر راه‌آهن یونسی-گناباد در جنوب خراسان رضوی که قطعه نخست طرح بزرگ راه‌آهن مشهد - زاهدان است به طول این مسیر ریلی 56 کیلومتر از سال 1396 آغاز شده و تاکنون 76 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با اعتبار اولیه 541 میلیارد ریال، بیش از سه سال قبل آغاز شده که اکنون برای تکمیل آن 650 میلیارد ریال مورد نیاز است اما تاکنون سرفصلی بابت روسازی اجرای بالاست و ریل گذاری آن تعریف نشده است.این مسیر ریلی که زاهدان را از طریق راه آهن به مشهد متصل خواهد کرد در مجموع 38 ایستگاه دارد که شهرهای یونسی و گناباد دو ایستگاه آن در قالب قطعه نخست طرح هستند.

فرماندار گناباد در ادامه با اشاره به دیگر پروژه مهم عمرانی شهرستان عنوان داشت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم گناباد و قدیمی‌ترین پروژه این شهرستان پروژه مهم و استراتژیک فرودگاه گناباد است که در حال بهره‌برداری و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

قربانی با اشاره به بهره برداری از مخزن 10 هزار متر مکعبی گناباد در سفر اخیر استاندار اظهار داشت: گازرسانی به صنایع و روستاها را به جد در حال پیگیری هستیم و روستاهای بخش شرقی کاخک نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی به خدمات نظام در حوزه بهداشت و درمان اشاره و افزود: بیمارستان علامه بهلول گناباد نگین حوزه درمان در شرق کشور است و این روزها بیماران زیادی را پاسخگویی می‌کند و بخش آی سی یو آن نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و بخش سوختگی آن نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار گناباد بیان کرد: صنایع یکی از مباحثی بوده که با تلاش فراوان سعی کرده ایم تعطیل نشوند و حتی 5 واحد صنعتی تعطیل شده را به چرخه تولید برگردانده‌ایم که یکی از این واحدها در حوزه مواد ضدعفونی بود که در این ایام کرونا توانست کمک زیادی به مردم استان داشته باشد.

قربانی با اشاره به این که 13 میلیارد تومان از محل مالیات‌ها برای شهرداری‌ها جذب شد بیان داشت: ️نرخ بیکاری در گناباد 7/6 درصد است که نسبت به شهرهای اطراف نرخ بیکاری کمتری است.امسال در سطح شهرستان گناباد 45 پروژه با اعتباری بیش از 700 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

قربانی عنوان کرد: با افتتاح پروژه‌های در پیش رو نیز تعداد 90 نفر دارای شغل ثابت خواهند شد و اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها