گرانفروشی در صدر تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در خرداد ۱۴۰۰

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در خرداد ۱۴۰۰،  بیش از ۲۳۵۸ شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.

گرانفروشی در صدر تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در خرداد ۱۴۰۰

محمدجواد ساعدی در این خصوص اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح رضایت‌مندی ارباب رجوع، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است. در همین راستا در خرداد ماه سال جاری، ۲۳۵۸ گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری و ناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.

وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۲ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹درصد و کم فروشی با ۱۱درصد بیشترین تخلفات را شامل می‌شود.

معاون سازمان صمت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.

ساعدی ادامه داد: بازرسان پس از رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم شد و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال در خداد سال جاری به شاکیان مسترد شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها